Maak kennis met de magiër

Oei, wat is het aantrekkelijk: transformatie, een nieuw begin, een metamorfose. Pure magie! Magiërmerken brengen ons in vervoering en verleiden ons met de belofte: ook jij kunt anders, beter en meer jezelf zijn. Je dromen kunnen uitkomen! Behept met ongeremde nieuwsgierigheid, fundamentele kennis en spot-on intuïtie, creëert de magiër wonderen uit situaties van stilstand en chaos. Er is een leven voordat we ze kenden en nadat we ze leerden kennen. Zo betoveren ze ons.


Hoe dat werkt? Dat vertellen we je graag!

Maar eerst even dit... 


Het magiër archetype is een van twaalf psychologie-onderbouwde archetypen. Archetypen zijn een soort oerkarakters, die een universeel verlangen vertolken. De magiër dus, maar bijvoorbeeld ook de held, de ontdekkingsreiziger, de rebel en de heerser. 


Alle écht succesvolle ondernemers kennen zichzelf en hun charme. Ze creëren een merk dat klopt vanuit hun dominante archetype(n). Zo geven ze hun merk karakter én aantrekkingskracht. 


Ben jij benieuwd of de magiër past bij jou(w merk)?

"Those who don't believe in magic, will never find it."

Misschien denk je aan de magiër als iemand die druk bezig is met een of ander ritueel, in een duistere ruimte met een puntige hoed op en een mantel om. Een plaatje dat tot de verbeelding spreekt, maar geen recht doet aan de rijkheid van het magiër archetype. Verre van zelfs. 

Wat de magiër kenmerkt - in welke hoedanigheid dan ook verschijnt - is dat hij zich van nature aangetrokken voelt tot potentie en mogelijkheid. Hij is een denker en een dromer, iemand die verbanden legt en werelden met elkaar in verbinding brengt. Een intuïtieve visionair die bijzondere (misschien zelfs heilige) omstandigheden creëert die nodig zijn voor transformatie.

Want transformeren, dat is zijn ding. Dromen waarmaken, steeds dichter bij de essentie komen. Inside-out. Hij gebruikt ervoor fundamentele, zowel wetenschappelijke als (boven)natuurlijke kennis van hoe de wereld werkt.

De magiër heeft dromen en visies die andere mensen onmogelijk achten. Niet zo gek, want hij ziet dingen die (nog) onzichtbaar zijn voor het blote oog. Magiërs creëerden levensveranderende uitvindingen zoals de gloeilamp, het vliegtuig en wi-fi. 

De magiër is charismatisch en inspirerend, en lijkt speciale toegang te hebben tot geheime kennis. Zijn invloed is groot. Zijn talent of gave schrikt niet alleen anderen maar ook hem zelf nog wel eens af. Zijn angst voor onbedoelde negatieve effecten is reëel.

Van die typische magiër dingen

Ook wel bekend als: uitvinder, visionair, sjamaan, alchemist, intuïtief.
Belofte: als je het kunt dromen, kun je het ook doen.
Grootste verlangen: transformatie teweegbrengen, dromen realiseren. 
Talent: visionair, intuïtie, opmerkzaam, zesde zintuig, win-win oplossingen zien, beïnvloeding, charisma. 
Tone of voice: blikverruimend, intuïtief, spiritueel en visionair. 

Je gave benutten zonder af te schrikken

Dat kan! Echt!


Je kunt je merk op een intuïtieve, diepgaande magiërwaardige manier in de markt zetten zonder mensen (of jezelf) af te schrikken. Niet door te doen wat iedereen al doet of waarvan je denkt dat het hoort, maar juist door meer jezelf te zijn én te laten zien. 


Wil jij weten hoe je de magiër in je merk de plek geeft die hij verdient? En zo je natuurlijke aantrekkingskracht vertaalt in een merk dat klopt? 
Lees meer

Waar kom je de magiër tegen?

Magiërmerken zijn daar waar een ‘magisch’, onvergetelijk en levensveranderend moment wordt gecreëerd.

--> Van ziekte en pijn naar gezondheid en vitaliteit (farmacie en natuurlijke geneeswijzen)
--> Van oud en versleten naar jong en mooi (beauty) 
--> Van verloren naar verlicht (religie, goeroes en life coaches)
--> Van vies en verwaarloosd naar fris en sprankelend (schoonmaak en restauratie)
--> Van stress en chaos naar rust (wellness en retreats)
--> Van tekort aan financiën naar voorspoed (business coaches)
--> Van inefficiënt naar productief (technologie)

Voor de hand ligt de spirituele, holistische en persoonlijke ontwikkelingsbranche. Yoga, meditatie, coaching op het gebied van zingeving,  zelfverwezenlijking en de wet van aantrekkingskracht. Maar magiërs kom je tegen in eigenlijk alle branches. Het zijn visionairs en intuïtieve adviseurs, voorspellers van trends. Waar ze ook aan het werk zijn. 

Ondernemers zijn sowieso vaak magiërs, zeker als het creatieve ondernemers zijn met een sterke visie op de toekomst. In hun plannen verbinden zij innerlijk bewustzijn met uiterlijke prestaties, wat resulteert in werkelijk wonderwaardige resultaten. 

Disney is hofleverancier van magische verhalen, door de verfilming van sprookjes en religieuze verhalen. Bekende magiër-persoonlijkheden zijn Oprah, Tony Robbins en Ben Tiggelaar. In fictie kennen we de tovenaar van Oz en Mary Poppins als voorbeelden. Bekende andere merken die dit archetype omarmen, zijn Apple, De Efteling, Axe en Master Card

Lees ook onze blogs over de magiër

A whole new world

Een exotische prins, een verlangen om te ontdekken wie je bent en je eigen leven waar te maken. Een vliegend tapijt, een geest uit een fles en de mystiek van 1001 nacht. Magie wacht op je! 

Explained: spiritualiteit

Een antropologische en psychologische verklaring achter een groot verlangen van de magiër: spiritualiteit. Het gevoel dat er meer is of moet zijn. Een wereld vol wonderen, en hierom willen we dat. 

Let excellence be your brand

Ze is misschien wel 's werelds bekende magiër: Oprah. En in deze talk voor recent afgestudeerden geeft ze een échte magiërbelofte: ga je eigen leven waarmaken, en doe dat met verve. 

en nog veel meer blogs en inspiratie

Marketing van een magiërmerk

Rondom een magiërmerk is een bepaalde mate van mystiek niet verwonderlijk. Eigenlijk weten we pas écht hoe het is om met een magiër te werken als we het ervaren.

Magiërs richten zich niet van nature op de grote massa, maar op de voorlopers en visionairs. Promotie is meer het aanwakkeren van een heimelijk verlangen en het nieuwsgierig maken naar meer, dan dat er uitgebreid tot in detail wordt beschreven hoe een product of dienst werkt. Net zo goed, want de ondernemers in een magiërmerk houden doorgaans graag wat ruimte voor magie.

Impact na gebruik is belangrijker dan duidelijkheid vooraf. Magiërs zijn dan ook grote voorstanders van maatwerk.

Iedereen is anders

Herken je je in de magiër? Mooi! Maar in een merk dat klopt gaat niet over de magiër, maar over jou! De magiër helpt je om het geheim van jouw aantrekkingskracht te ontdekken. Als je door de de bril van de magiër naar jezelf en je merk kijkt, ontdek je jouw blinde vlek, je natuurlijke voorkeuren en alles wat zó vanzelfsprekend voor je is dat je het niet (meer) opmerkt. 


Wat je erbij helpt, zijn bijvoorbeeld de vijf subtypen. Alle vijf magiërs, maar onderling op cruciale punten toch weer anders. In wie van deze vijf herken jij jezelf het meest?

De magiër

Droom grootse dromen! Dat is het motto van de magiër. Hij is charismatisch, invloedrijk, en bijzonder opmerkzaam. Hij maakt dromen waar. De magiër vertrouwt op bovennatuurlijke krachten om resultaten te bereiken. Hij moet ervoor waken om zich niet manipulatief of bedrieglijk te gedragen.

De alchemist

De alchemist gebruikt een combinatie van feiten en intuïtie om iets te veranderen in iets totaal anders. Hij waardeert puurheid en perfectie en wil dat alles wat hij aanraakt in goud verandert. Wetenschap en spiritualiteit geven hem de overtuiging dat niets onmogelijk is. Dit kan leiden tot de verleiding om frauduleus te handelen. 

De wetenschapper

De wetenschapper is gepassioneerd nieuwsgierig, wil weten hoe dingen tot stand komen en gebruikt deze kennis om iemand te zijn die verandering brengt in de wereld. Hij denkt logisch na en stelt vragen, hij wil het zien voordat hij het gelooft. Hij moet ervoor oppassen dat hij het bos niet ziet in zijn diepgaande zoektocht naar bomen. 

De ingenieur

Door gestructureerd problemen op te lossen, maakt de ingenieur zijn creatieve energie praktische bruikbaar. Geduldig, verstandig, geordend en strategisch werkt hij aan een oplossing voor vooral alledaagse problemen, door te begrijpen hoe dingen werken, en te accepteren dat de wereld rommelig en gecompliceerd is. De ingenieur moet soms oppassen om niet manipulatief te worden.

De innovator

De innovator is met zijn schijnbaar grenzeloze droomvermogen een ideeënmachine. Met een grote intelligentie en nieuwsgierigheid, bloeit hij op in situaties waar verandering plaatsvindt. Hij is niet bang om risico’s te nemen voor de ideale oplossing. Hoewel de innovator een sterke wil heeft en diepgaand onderzoek doet, kan het uitdagend voor hem zijn om zich te blijven focussen op de taak die voor hem ligt. 

Magiërmerken in de echte wereld

Er zijn grote merken die het magiër archetype op een indrukwekkende manier omarmen én laten zien. Laat je inspireren door onderstaande voorbeelden uit binnen- en buitenland. 

Apple

Misschien herinner je het nog uit de tijd dat Steve Jobs nog leefde.


Weken-, zo niet maandenlang, werd reikhalzend uitgekeken naar de launch van het nieuwste Appleproduct. Ondanks de vele geruchten bleef tot Steve in zijn zwarte coltrui het podium opstapte geheim welke technologische revolutie er op handen was.


Apple begreep als geen ander merk dat mensen zich niet alleen aangetrokken voelen tot het nieuwste op het gebied van technologie, maar ook tot mysterie. Zelfs wikileaks zorgde nooit voor een vroegtijdig lek. Dat op zich is al magisch. Maar denk ook eens aan hoe Apple met de introductie van de iPhone ons leven volledig transformeerde in een leven waarin we altijd en overal ‘connected’ zijn. Pure magie!

Disney

Disney is by far het grootste magiërmerk ter wereld. Hoe ze dat voor elkaar krijgen?

 

Magiërs beloven transformatie, een nieuw leven, ‘a whole new world’ waarin dromen uitkomen. In ALLES wat Disney doet en communiceert, vind je dit terug. Als je Disneyland al eens hebt bezocht, dan heb je die magie aan den lijve ondervonden. Je waant je werkelijk voor een dag in een compleet nieuwe wereld.

 

En dan hebben we het nog niet eens over de tekenfilms, met lagen van magie. Zo gaan vaak over je ware ik en bijzondere gave ontdekken. De verhaallijnen laten je zien dat niets onmogelijk is. Na het kijken voel je je betoverd en empowered! Yes, ook ík kan mijn leven in eigen hand nemen en mijn dromen najagen!

Happinez

Je zou kunnen zeggen dat Happinez zijn tijd ver vooruit was. Ruim voordat zo'n beetje iedereen zich ging verdiepen in de law off attraction, de grote zoektocht naar geluk, en in die zoektocht op zoek ging naar persoonlijke groei en transformatie, vertelde Happpinez de voorlopers al hoe je dat nu eigenlijk doet. 


Met invloeden uit alle delen van de wereld, prachtige beelden en diepzinnige quotes. Met aandacht voor de magische werking van edelstenen, de vier elementen in je eten en leven met de seizoenen. Met zingeving, spiritualiteit en de diepere kant van ons bestaan. 


Iedereen die verlangt naar meer in het leven, heeft zichzelf zonder twijfel minimaal eens laten verleiden door dit Nederlandse magiërmerk. 

Waarom we zo van de magiër houden

Hoe meer je je merk vanuit je eigen archetype opbouwt, hoe makkelijker het is om ‘jouw type klanten’ aan te trekken. 

De ideale klant voor het magiër archetype is een klant die gelooft of wil geloven in de ‘magische’ werking van de wereld, bijvoorbeeld dat het universum positieve actie beloont. Hij verlangt naar persoonlijke transformatie of wil bijdragen aan een verandering in de wereld. Dikwijls is hij een voorloper. Hij heeft een scherp gevoel voor echtheid, en kiest merken intuïtief. 

Ben jij een magiër?

Wat een geluk!

Iedere magiër is uniek en vertelt zijn eigen verhaal. Het gaat in jou merk om jou!

De magiër helpt je het geheim van jouw aantrekkingskracht ontdekken. Hij helpt jou naar een merk dat klopt. Ben jij er klaar voor?

Ik wil Een Merk Dat Klopt

De magiër in je merk omarmen?

NU BESCHIKBAAR: Waarachtige Winter

Ieder jaar starten twee groepen ondernemers de reis van hun leven. Op weg naar inzichten, naar de essentie van hun merk. Met zonder twijfel het beste aanbod van Een Merk Dat Klopt ooit: Waarachtige Winter.

€ 1799,- | 12 x € 167

De Waarachtige Winter bundelt het beste van Een Merk Dat Klopt. Als je deelneemt krijg je niet alleen een jaar lang toegang tot het Native Brand programma van jouw drie (!) dominante archetypen, je krijgt ook een Waarachtig Winterpakket. Met daarin mijn twee boeken (Anders Kijken op  weg naar Een Merk Dat Klopt, en Het Grote Boek voor Een Merk Dat Klopt), een luxe Food for Thought aantekeningenboek en twaalf receptenkaarten van (arche)typisch hartverwarmende dranken. Tegelijk met een groep andere ondernemers - die je ontmoet in een besloten groep in de online leeromgeving van Een Merk Dat Klopt - werk je zelfstandig door het Native Brand programma. Samen sluiten we de winter af met De Week van het Waarmaken van 10 t/m 14 februari, bomvol online masterclasses die je helpen om alles wat jij ontdekte ook waar te maken de komende periode.

Het resultaat: helderheid en bemoediging. Jouw tribe, misschien wel for life.

PS. Wees er snel bij. Als je je in oktober aanmeldt, krijg je - naast direct toegang tot het Native Brand programma - exclusief ook toegang tot de opnames van de masterclasses uit de Week van het Waarmaken van afgelopen september.

Maar je kunt ook kiezen voor:

Native Brand whitepaper | magiër

De Native Brand whitepapers zijn - oké, wel heel chique - spiekbriefjes voor iedere ondernemer die zijn/haar merk karakter wil geven. 

€ 19,-
Stap met deze rijk vormgegeven whitepaper (high res JPG) in de wereld van de magiër en begrijp hoe je alignement aanbrengt tussen de binnenkant en de buitenkant, en tussen de verschillende elementen van jouw merk. 

Het Grote Boek voor Een Merk Dat Klopt

Prachtig vormgegeven koffietafelboek, 384 pagina's vol food for thought, verhalen en heel veel meer.  

€ 69,95
Het Grote Boek voor Een Merk Dat Klopt is het basisboek voor ondernemers en zielgevers van maatschappelijke organisaties. Je ontdekt in het boek de rol, waarde en betekenis van (onder meer) de magiër in jou(w merk). En waarom die juist nu relevant is.

Clarity Coffee | 2 uur live 

Een  diepgaand gesprek van twee uur waarin ik - onder het genot van een lekkere kop koffie (of thee) - je op een andere manier naar jezelf, je werk en je merk laat kijken. 

€ 495,-
Samen komen we tot inzichten en meer helderheid. Een plaatje, dat ik teken en na afloop met je deel. Stap je direct in het Native Brand programma, dan krijg je daarop 495 euro korting. Dit is dus ook de ideale manier om te ontdekken of Een Merk Dat Klopt iets voor jou is.

Native Brand programma | zelfstudie

Als je écht de diepte in wilt, is er maar één ding wat je te doen staat: going native. Op eigen tempo, waar en wanneer je maar wilt.

12 x € 96,-
In het zorgvuldig opgebouwde Native Brand programma kijk je door de ogen van de magiër naar jezelf en je merk. Vol achtergronden, inzichten en ontelbaar veel inspirerende voorbeelden. Alles om ervoor te zorgen dat jij ontdekt en waarmaakt wat klopt.

Magiër-ondernemers met Een Merk Dat Klopt

Fatima
In mij zit een sterke held, maar ook een magiër. Toen ik die meer aandacht ging geven, begon alles wat ik doe met mijn bedrijf te kloppen. Het maatwerk dat ik lever, tegen de stroom in. De coachende rol waarin ik altijd terechtkom. Maar vooral: teams helpen stralen, verbinding maken met hun passie!
Jacobien

Mijn jarenlange ervaring als marketingstrateeg zat me gek genoeg in de weg toen  ik mijn eigen merk in de markt zette. Er waren gewoon teveel opties. De narrow-down van de magiër hielp me om te kiezen. En om te ervaren wat klopt voor mij. Het is en blijft een wonder!

YINX

Drie vrouwen op een missie om échte verbinding te creëren in teams. True collaboration, noemen wij dat. Weet jij wat er voor nodig is om  de magie van échte samenwerking te ervaren? Als échte magiërs helpen wij onze klanten om van IK en WIJ een ONS te maken. Let's make magic together. 

Maar weet je...

Archetypen zijn karakters, gebaseerd op universele menselijke verlangens. Je herkent ze in films, boeken en verhalen. Dat ze universeel zijn, betekent dat we ze allemaal in ons hebben. Zie het als een Wijze Raad, waarin sommigen altijd aan het woord zijn, sommigen alleen in specifieke omstandigheden. De meeste ondernemers hebben in hun Wijze Raad niet één, maar meerdere archetypen die de boventoon voeren. Weten wie dat zijn, maakt het mogelijk om te begrijpen hoe jij jouw ideale klanten raakt. En waarom. Helderheid dus. 


Hieronder lees je meer over (de andere elf) archetypen. In wie herken jij jezelf het meest?