Maak kennis met de magiër
Oei, wat is het aantrekkelijk: transformatie, een nieuw begin, een metamorfose. Pure magie! Magiërmerken brengen ons in vervoering en verleiden ons met de belofte: ook jij kunt anders, beter en meer jezelf zijn. Je dromen kunnen uitkomen! Behept met ongeremde nieuwsgierigheid, fundamentele kennis en spot-on intuïtie, creëert de magiër wonderen uit situaties van stilstand en chaos. Er is een leven voordat we ze kenden en nadat we ze leerden kennen. Zo betoveren ze ons.
Hoe dat werkt? Dat vertellen we je graag!
Maar eerst even dit...
Het magiër archetype is een van twaalf psychologie-onderbouwde archetypen. Archetypen zijn een soort oerkarakters, die een universeel verlangen vertolken. De magiër dus, maar bijvoorbeeld ook de held, de ontdekkingsreiziger, de rebel en de heerser.
Alle écht succesvolle ondernemers kennen zichzelf en hun charme. Ze creëren een merk dat klopt vanuit hun dominante archetype(n). Zo geven ze hun merk karakter én aantrekkingskracht.
Ben jij benieuwd of de magiër past bij jou(w merk)?
Misschien denk je aan de magiër als iemand die druk bezig is met een of ander ritueel, in een duistere ruimte met een puntige hoed op en een mantel om. Een plaatje dat tot de verbeelding spreekt, maar geen recht doet aan de rijkheid van het magiër archetype. Verre van zelfs.
Wat de magiër kenmerkt - in welke hoedanigheid dan ook verschijnt - is dat hij zich van nature aangetrokken voelt tot potentie en mogelijkheid. Hij is een denker en een dromer, iemand die verbanden legt en werelden met elkaar in verbinding brengt. Een intuïtieve visionair die bijzondere (misschien zelfs heilige) omstandigheden creëert die nodig zijn voor transformatie.
Want transformeren, dat is zijn ding. Dromen waarmaken, steeds dichter bij de essentie komen. Inside-out. Hij gebruikt ervoor fundamentele, zowel wetenschappelijke als (boven)natuurlijke kennis van hoe de wereld werkt.
De magiër heeft dromen en visies die andere mensen onmogelijk achten. Niet zo gek, want hij ziet dingen die (nog) onzichtbaar zijn voor het blote oog. Magiërs creëerden levensveranderende uitvindingen zoals de gloeilamp, het vliegtuig en wi-fi.
De magiër is charismatisch en inspirerend, en lijkt speciale toegang te hebben tot geheime kennis. Zijn invloed is groot. Zijn talent of gave schrikt niet alleen anderen maar ook hem zelf nog wel eens af. Zijn angst voor onbedoelde negatieve effecten is reëel.
Je gave benutten zonder af te schrikken
Magiërmerken zijn daar waar een ‘magisch’, onvergetelijk en levensveranderend moment wordt gecreëerd.
--> Van ziekte en pijn naar gezondheid en vitaliteit (farmacie en natuurlijke geneeswijzen)
--> Van oud en versleten naar jong en mooi (beauty)
--> Van verloren naar verlicht (religie, goeroes en life coaches)
--> Van vies en verwaarloosd naar fris en sprankelend (schoonmaak en restauratie)
--> Van stress en chaos naar rust (wellness en retreats)
--> Van tekort aan financiën naar voorspoed (business coaches)
--> Van inefficiënt naar productief (technologie)
Voor de hand ligt de spirituele, holistische en persoonlijke ontwikkelingsbranche. Yoga, meditatie, coaching op het gebied van zingeving, zelfverwezenlijking en de wet van aantrekkingskracht. Maar magiërs kom je tegen in eigenlijk alle branches. Het zijn visionairs en intuïtieve adviseurs, voorspellers van trends. Waar ze ook aan het werk zijn.
Ondernemers zijn sowieso vaak magiërs, zeker als het creatieve ondernemers zijn met een sterke visie op de toekomst. In hun plannen verbinden zij innerlijk bewustzijn met uiterlijke prestaties, wat resulteert in werkelijk wonderwaardige resultaten.
Disney is hofleverancier van magische verhalen, door de verfilming van sprookjes en religieuze verhalen. Bekende magiër-persoonlijkheden zijn Oprah, Tony Robbins en Ben Tiggelaar. In fictie kennen we de tovenaar van Oz en Mary Poppins als voorbeelden. Bekende andere merken die dit archetype omarmen, zijn Apple, De Efteling, Axe en Master Card.
A whole new world
Een antropologische en psychologische verklaring achter een groot verlangen van de magiër: spiritualiteit. Het gevoel dat er meer is of moet zijn. Een wereld vol wonderen, en hierom willen we dat.
Let excellence be your brand
Rondom een magiërmerk is een bepaalde mate van mystiek niet verwonderlijk. Eigenlijk weten we pas écht hoe het is om met een magiër te werken als we het ervaren.
Magiërs richten zich niet van nature op de grote massa, maar op de voorlopers en visionairs. Promotie is meer het aanwakkeren van een heimelijk verlangen en het nieuwsgierig maken naar meer, dan dat er uitgebreid tot in detail wordt beschreven hoe een product of dienst werkt. Net zo goed, want de ondernemers in een magiërmerk houden doorgaans graag wat ruimte voor magie.
Impact na gebruik is belangrijker dan duidelijkheid vooraf. Magiërs zijn dan ook grote voorstanders van maatwerk.
Herken je je in de magiër? Mooi! Maar in een merk dat klopt gaat niet over de magiër, maar over jou! De magiër helpt je om het geheim van jouw aantrekkingskracht te ontdekken. Als je door de de bril van de magiër naar jezelf en je merk kijkt, ontdek je jouw blinde vlek, je natuurlijke voorkeuren en alles wat zó vanzelfsprekend voor je is dat je het niet (meer) opmerkt.
Wat je erbij helpt, zijn bijvoorbeeld de vijf subtypen. Alle vijf magiërs, maar onderling op cruciale punten toch weer anders. In wie van deze vijf herken jij jezelf het meest?
Disney is by far het grootste magiërmerk ter wereld. Hoe ze dat voor elkaar krijgen?
Magiërs beloven transformatie, een nieuw leven, ‘a whole new world’ waarin dromen uitkomen. In ALLES wat Disney doet en communiceert, vind je dit terug. Als je Disneyland al eens hebt bezocht, dan heb je die magie aan den lijve ondervonden. Je waant je werkelijk voor een dag in een compleet nieuwe wereld.
En dan hebben we het nog niet eens over de tekenfilms, met lagen van magie. Zo gaan vaak over je ware ik en bijzondere gave ontdekken. De verhaallijnen laten je zien dat niets onmogelijk is. Na het kijken voel je je betoverd en empowered! Yes, ook ík kan mijn leven in eigen hand nemen en mijn dromen najagen!
Je zou kunnen zeggen dat Happinez zijn tijd ver vooruit was. Ruim voordat zo'n beetje iedereen zich ging verdiepen in de law off attraction, de grote zoektocht naar geluk, en in die zoektocht op zoek ging naar persoonlijke groei en transformatie, vertelde Happpinez de voorlopers al hoe je dat nu eigenlijk doet.
Met invloeden uit alle delen van de wereld, prachtige beelden en diepzinnige quotes. Met aandacht voor de magische werking van edelstenen, de vier elementen in je eten en leven met de seizoenen. Met zingeving, spiritualiteit en de diepere kant van ons bestaan.
Iedereen die verlangt naar meer in het leven, heeft zichzelf zonder twijfel minimaal eens laten verleiden door dit Nederlandse magiërmerk.
Hoe meer je je merk vanuit je eigen archetype opbouwt, hoe makkelijker het is om ‘jouw type klanten’ aan te trekken.
De ideale klant voor het magiër archetype is een klant die gelooft of wil geloven in de ‘magische’ werking van de wereld, bijvoorbeeld dat het universum positieve actie beloont. Hij verlangt naar persoonlijke transformatie of wil bijdragen aan een verandering in de wereld. Dikwijls is hij een voorloper. Hij heeft een scherp gevoel voor echtheid, en kiest merken intuïtief.
Wat een geluk!
Iedere magiër is uniek en vertelt zijn eigen verhaal. Het gaat in jou merk om jou!
De magiër helpt je het geheim van jouw aantrekkingskracht ontdekken. Hij helpt jou naar een merk dat klopt. Ben jij er klaar voor?
De magiër in je merk omarmen?
NU BESCHIKBAAR: Waarachtige Winter
De Waarachtige Winter bundelt het beste van Een Merk Dat Klopt. Als je deelneemt krijg je niet alleen een jaar lang toegang tot het Native Brand programma van jouw drie (!) dominante archetypen, je krijgt ook een Waarachtig Winterpakket. Met daarin mijn twee boeken (Anders Kijken op weg naar Een Merk Dat Klopt, en Het Grote Boek voor Een Merk Dat Klopt), een luxe Food for Thought aantekeningenboek en twaalf receptenkaarten van (arche)typisch hartverwarmende dranken. Tegelijk met een groep andere ondernemers - die je ontmoet in een besloten groep in de online leeromgeving van Een Merk Dat Klopt - werk je zelfstandig door het Native Brand programma. Samen sluiten we de winter af met De Week van het Waarmaken van 10 t/m 14 februari, bomvol online masterclasses die je helpen om alles wat jij ontdekte ook waar te maken de komende periode.
Het resultaat: helderheid en bemoediging. Jouw tribe, misschien wel for life.
PS. Wees er snel bij. Als je je in oktober aanmeldt, krijg je - naast direct toegang tot het Native Brand programma - exclusief ook toegang tot de opnames van de masterclasses uit de Week van het Waarmaken van afgelopen september.
De Native Brand whitepapers zijn - oké, wel heel chique - spiekbriefjes voor iedere ondernemer die zijn/haar merk karakter wil geven.
Prachtig vormgegeven koffietafelboek, 384 pagina's vol food for thought, verhalen en heel veel meer.
Als je écht de diepte in wilt, is er maar één ding wat je te doen staat: going native. Op eigen tempo, waar en wanneer je maar wilt.
Mijn jarenlange ervaring als marketingstrateeg zat me gek genoeg in de weg toen ik mijn eigen merk in de markt zette. Er waren gewoon teveel opties. De narrow-down van de magiër hielp me om te kiezen. En om te ervaren wat klopt voor mij. Het is en blijft een wonder!
Drie vrouwen op een missie om échte verbinding te creëren in teams. True collaboration, noemen wij dat. Weet jij wat er voor nodig is om de magie van échte samenwerking te ervaren? Als échte magiërs helpen wij onze klanten om van IK en WIJ een ONS te maken. Let's make magic together.
Archetypen zijn karakters, gebaseerd op universele menselijke verlangens. Je herkent ze in films, boeken en verhalen. Dat ze universeel zijn, betekent dat we ze allemaal in ons hebben. Zie het als een Wijze Raad, waarin sommigen altijd aan het woord zijn, sommigen alleen in specifieke omstandigheden. De meeste ondernemers hebben in hun Wijze Raad niet één, maar meerdere archetypen die de boventoon voeren. Weten wie dat zijn, maakt het mogelijk om te begrijpen hoe jij jouw ideale klanten raakt. En waarom. Helderheid dus.
Hieronder lees je meer over (de andere elf) archetypen. In wie herken jij jezelf het meest?