Stel je voor...

dat ook jij mensen helpt doen wat klopt

Misschien zeg je het niet graag en vaak hardop, maar als je eerlijk bent weet je dat je serieus goed bent in je vak. Je levert als professional en expert uitstekend werk. Je klanten - vaak ook ondernemers - zijn gek op je, en je weet dat dat terecht is. Je werkt bovendien met veel plezier.

Maar toch...

Als je nóg eerlijker bent, weet je ook dat er meer inzit. Dat er 'iets' is dat jou anders maakt dan je collega's. Je hebt er niet de woorden voor, en het maakt je soms onzeker. Maar er is iets aan jou dat uniek is, en waardevol. En dat gaat verder dan jouw jarenlange ervaring en diepgaande kennis en kunde.

Is het je andere manier van kijken? Je sensitiviteit? De visionaire blik die maakt dat je altijd intuïtief weet wat klopt en wat niet? Je liefde voor en nieuwsgierigheid naar mensen? Het grote vertrouwen dat zij als vanzelf in je hebben? Je creativiteit en verbeeldingskracht? 

Je titel - die voorheen zoveel houvast gaf (of dat nu marketeer, fotograaf, jurist, architect, (business)coach, designer, accountant of tekstschrijver is - voelt als een jas die te klein geworden is. Het dekt de lading niet van wat jij te brengen hebt. 

Tijd om dat vast te pakken én te laten zien. Tijd voor de volgende stap. 

Video Aspect Ratio: 16:9

Die volgende stap gaat in essentie over drie bewegingen:

1. Weten wie je bent en opstaan voor wat jij te brengen hebt.
En ontdekken dat je een visionair, thought leader en change maker bent.

2. Jouw unieke plek in je branche claimen.
Omdat ook die wereld nu eenmaal thought leaders en change makers - jou dus! - nodig heeft.

3. Meer diepgang en strategie in je werk, meer impact bij je klanten.
De ultieme beloning. Doen wat jij het beste kan en liefste doet: jouw klanten helpen doen wat klopt.

Van 'doen wat hoort' naar een merk dat klopt

Doen wat klopt. Ondernemen vanuit een merk dat klopt. Het klinkt logisch, maar is niet evident. Dus ook niet voor jouw klanten.

Om allerlei redenen doen we vaak wat hoort. We volgen anderen. Soms omdat we ons eigen pad niet kennen, of niet durven volgen. Soms omdat experts en goeroes ons maar wat graag vertellen wat we moeten doen om succesvol te zijn. En het kan natuurlijk, dat dat ene advies of die andere werkwijze voor jou hét antwoord is. Misschien klopt het. Misschien niet. Die vraag niet beantwoorden, leidt tot gebaande paden, oppervlakkige merken, een heleboel gemiste impact.

In een merk dat klopt kennen én vertellen ondernemers hun eigen verhaal, ontdekken en volgen ze hun eigen pad. Het resultaat? En opvallend merk met moeiteloze aantrekkingskracht omdat mensen - klanten, medewerkers, stakeholders - voelen dat het klopt. En zingeving. En impact. Het gevoel dat je je potentie waarmaakt.

Wie wil dat nu niet?

De beweging van 'doen wat hoort' naar een merk dat klopt, maken ondernemers niet vanzelf. Om twee redenen.

Niet weten
Om te kunnen kiezen voor wat klopt, moet je wel weten dat je die keuze hebt.
Dit gaat over bewustzijn.

Niet durven
Vervolgens moet je het ook nog durven om de dingen anders te doen dan anderen.
Dit gaat over leiderschap, lef en moed. 

De Native Brand methode - ontwikkeld door antropoloog Francien van Eersel - helpt ondernemers om de beweging te maken van 'doen wat hoort' naar een merk dat klopt. Waarbij een merk niet gaat om logo's en huisstijlen, maar om alignement in álles wat je denkt, doet en communiceert. In elke keuze en elk besluit. 

Sinds 2022 is de Native Brand methode te leren. In de jaaropleiding tot Native Brand strateeg. De jaaropleiding is exclusief toegankelijk op uitnodiging of na uitgebreide intake. Wil je daar meer over weten, neem dan even contact op via info@eenmerkdatklopt.nl.

Theoretisch fundament

Drie perspectieven vormen het theoretisch kader van de opleiding tot Native Brand strateeg. De jaaropleiding is een shortcut naar de fundamentele kennis die nodig is om te komen tot een merk dat klopt.

De archetypen

Het geheim van een merk dat klopt zit in wat zó vanzelfsprekend is voor ons dat we het niet (meer) opmerken. Midden in onze blinde vlek dus. 

De archetypen zijn als oerkarakters een krachtige tool voor inzicht in het on(der)bewuste, en bovendien een prachtig houvast bij het maken van de juiste keuzes. Als jij je klant helpt om door de bril van zijn dominante archetype(n) naar zichzelf te kijken, geef je hem de (zelf)kennis en inzichten die nodig zijn om te weten wat het verschil is tussen wat hoort en wat klopt.

Er is in Nederland en België niemand die meer van archetypen weet en begrijpt dan Francien. In deze opleiding deelt ze al die kennis met jou. 

De reis van de held

Er is een reden waarom we zo geneigd zijn om te doen wat hoort. En waarom ontdekken wat klopt niet meteen betekent dat je het ook waarmaakt. 

Als je je klanten écht wilt helpen met doen wat klopt - een duurzame transformatie dus en geen quick fix - moet je begrijpen welke beweging zij te maken hebben en wat dat vraagt van hen en van jou. 

Daarom staan we tijdens de opleiding uitgebreid stil bij de reis van de held. De reis van de held is het patroon dat in alle goede verhalen verscholen zit, en dat overeenkomt met het patroon van een mensenleven én met de beweging die ondernemers maken op weg naar een merk dat klopt, en jouw klanten op weg naar wat klopt voor hen. Met jou als mentor aan hun zij, natuurlijk.

Antropologie

Antropologen - zoals Francien - onderzoeken mensen en hun gedrag. En dan niet zozeer wát mensen doen, maar vooral waaróm. Betekenisgeving dus. Dat is vrijwel altijd onbewust en impliciet.

Door hun fundamentele kennis van menselijk gedrag en hun getrainde opmerkzaamheid voor wat er 'tussen de regels door' gebeurt, zijn antropologen in staat duiding én richting te geven. Dat geldt voor bekende antropologen, zoals Joris Luyendijk, Jitske Kramer, Danielle Braun en David Graeber. Maar ook voor jou! 

In deze opleiding leer je de meest fundamentele methoden en technieken uit de antropologie, die ook jou helpen om het onbewuste bewust te maken.

De jaaropleiding tot Native Brand strateeg biedt jou alles om je klanten te helpen doen wat klopt. Dat gaat (veel) verder dan kennis. Zo word je 1:1 gecoacht en begeleid tijdens een pilottraject bij een klant en ontvangen alle deelnemers aan de opleiding een jaarlicentie voor het gebruik van álle beschikbare tools en materialen. Die licentie kan jaarlijks worden verlengd.

Tools en materialen 

De #1 archetypetest van Nederland en België

In nog geen vijf jaar tijd deden >6000 ondernemers de Native Brand test. Nergens vind je een archetypetest die zó uitgebreid en gedegen is, met twintig vragen en gratis inzicht in je TOP 3 archetypen. Tijdens de opleiding ontvang jij een licentie voor de test, om door je klanten in te laten vullen, (indien gewenst) op je eigen site te plaatsen en zo leads te genereren. 

12x Native Brand programma

Een deep-dive in wie je bent en wat dat betekent voor je merk. Zo noemen klanten ons Native Brand programma, dat bestaat uit dertien modules, >100 sheets, tal van video's en een werkboek met prikkelende opdrachten. Het programma volgt vier pijlers: identiteit, verhaal, beeld en business decisions. Er is voor elk van de archetypen één programma, Jij hebt tijdens de opleiding toegang tot álle twaalf. En natuurlijk leer je hoe jouw klanten door het programma begeleidt.

Database: beeldbank, commercials en verhalen

Archetypen komen tot leven als je ze ziet en hoort. De afgelopen jaren bouwden wij een onvoorstelbare database op met archetypische beelden (natuurlijk rechtenvrij!), thema's, commercials, merken, karakters en verhalen. Een database die all yours is als je deelneemt aan de jaaropleiding, en daarna jaarlijks bij verlenging van de licentie. 

Het boek voor een merk dat klopt

In maart 2023 verschijnt hét boek voor een merk dat klopt. Een diepgaand boek vol verhalen van ondernemers, merken, trends en achtergronden. Prachtig vormgegeven, waardoor je niet alleen léést over de archetypen en je in de verhalen herkent, maar ook in beeld helemaal opgaat in hun wereld en belevingswereld. Een must-have voor iedereen die met ondernemers werkt - al was het maar vanwege de uitdagende vragen. En natuurlijk een perfect relatiegeschenk, die jij met licentie met korting inkoopt.

Whitepapers, modellen en schema's

De Native brand methode is gestoeld op een aantal fundamentele perspectieven, theorieën en uitgangspunten, die onderling verband houden. In je werk met klanten zul je die - met enige regelmaat - gebruiken. Niet alleen leer je tijdens de opleiding deze perspectieven, theorieën en uitgangspunten kennen en eigenmaken, ook kun je alle gebruikte whitepapers, modellen en schema's onder licentie gebruiken.

Community

In vijf jaar tijd werkten >100 ondernemers aan hun merk dat klopt. Starters en groeiers, doorgewinterde ondernemers en ondernemers die toe waren aan overdracht. De een met een focus op marketing, de ander met aandacht voor concept en werkwijze. Met of zonder personeel, met of zonder eigen pand. Maar allemaal met een eigen verhaal. Deze ondernemers ontmoeten elkaar sinds 2022 in een online community. Jij bent daar natuurlijk deel van, en al gauw als expert op gebied van een merk dat klopt. 

Opbouw van de jaaropleiding

Drie perspectieven vormen het theoretisch kader van de opleiding tot Native Brand strateeg. De jaaropleiding is een shortcut naar de fundamentele kennis die nodig is om te komen tot een merk dat klopt.

BLOK 1 | KENNIS

Tijdens drie opleidingsdagen duiken we de inhoud in en leren we elkaar kennen. Je ontvangt voor elke bijeenkomst een prachtig vormgegeven (werk)boek met verhalen en opdrachten om tijdens de dagen én tussendoor aan te werken.

Centraal staat de toegang tot en eigen maken van fundamentele kennis, over:
- de twaalf archetypen en hun kracht, waarde en betekenis
- alle elementen van #eenmerkdatklopt en hun onderlinge alignment
- de antropologie van ondernemen
- theorie en achtergronden, onder meer in branding, storytelling en aantrekkingskracht

Naast de drie opleidingsdagen ontmoeten we elkaar tijdens de maandelijkse online bijeenkomsten. Die staan in het teken van intervisie, delen van voorbeelden, feedback en reflectie op de opdrachten. In die sessies ontdekken we ook de onderlinge synergie en elkaars unieke talenten en werkwijzen.
PRAKTISCH BLOK 1 | data en tijden

⭐ donderdag 15 september van 9.30 - 16.30 uur: opleidingsdag (live, omgeving Utrecht)

⭐ dinsdag 27 september van 9.30 tot 12.30 uur: online bijeenkomst (via Zoom)

⭐ woensdag 12 oktober van 9.30 - 16.30 uur: opleidingsdag (live, omgeving Utrecht)

⭐ dinsdag 25 oktober van 9.30 tot 12.30 uur: online bijeenkomst (via Zoom)

⭐ dinsdag 8 november van 9.30 - 16.30 uur: opleidingsdag (live, omgeving Utrecht)

⭐ dinsdag 29 november van 9.30 tot 12.30 uur: online bijeenkomst (via Zoom)

BLOK 2 |TOOLS EN MATERIALEN


Rond de vakanties is er ruimte om zelfstandig te (leren) werken met de tools en materialen. Een aantal opdrachten* zijn dé manier om je - al liggend op je strandbedje - de archetypen nog meer eigen te maken. 

*Denk hierbij aan: 
- schrijf een nieuw hoofdstuk voor het Native Brand programma, waarin je jouw kennis en expertise stopt (zoals: archetypische portretfotografie, gebouwen, marketingplannen)
- kies een archetype dat het verst van je afstaat en breid de bestaande beeldbank uit, ontdek (of en) hoe het je helpt om dit archetype te waarderen
- fotografeer één ondernemer door de bril van verschillende archetypen, of schrijf de corporate story van een van je klanten op dezelfde manier twaalf keer
- presenteer een bekend merk, alsof het ineens een ander archetypeprofiel heeft, wat is er anders?
- onderzoek veel voorkomende combinaties van archetypen en hoe ze zich tot elkaar verhouden

PRAKTISCH BLOK 2 | data en tijden


Er zijn geen bijeenkomsten in dit blok, vanwege de vakanties.  Maar wel een opdracht! Bovendien kunnen we wel uitwisselen en ervaringen delen in de online community. 


Het is leuk en inspirerend om elkaars opdrachten te zien. 


null

⭐ Aan het einde van dit blok plannen we een 1:1 coachingssessie in, om te reflecteren op de opdracht. Dat doen we in week 1

BLOK 3 | ANDERS KIJKEN

In het derde blok gebruiken we alle opgedane kennis als basis voor 'Anders kijken'. Anders kijken betekent:

- leren kijken door het oog van een antropoloog (antropologische methoden in de praktijk toegepast)

- het ontwikkelen van sensitiviteit en opmerkzaamheid om te 'voelen' wat klopt en waarom
- inzicht in de beweging die ondernemers maken op weg naar#eenmerkdatklopt, de vier pijlers van een merk dat klopt én de vragen die je stelt om de juiste antwoorden boven tafel te krijgen. 


We doen dat in twee opleidingsdagen, tussentijdse opdrachten, twee online bijeenkomsten én een 1:1 coachingssessie, in voorbereiding op blok 4.

PRAKTISCH BLOK 3 | data en tijden


⭐ dinsdag 10 januari van 9.30 tot 12.30 uur: online bijeenkomst (via Zoom)


⭐ donderdag 26 januari van 9.30 - 16.30 uur: opleidingsdag (live, omgeving Utrecht)


⭐ dinsdag 7 februari van 9.30 tot 12.30 uur: online bijeenkomst (via Zoom)


⭐ woensdag 22 februari van 9.30 - 16.30 uur: opleidingsdag (live, omgeving Utrecht)


week 9, nader te plannen: 1:1 coachingssessie, in voorbereiding op blok 4.

BLOK 4 | PILOTTRAJECT 'EEN MERK DAT KLOPT'


Dan is het tijd om al het geleerde (als je dat al niet deed) toe te passen in een pilotraject. Dit is een volwaardig traject waarin je een klant op jouw eigen, unieke wijze helpt aan een merk dat klopt. Wie deze klant is, bepaal je zelf. Het kan één van je eigen klanten zijn, die jou gewoon betaalt voor je werk. Het kan ook een maatschappelijke organisatie zijn die je dat gewoon gunt. 


Er zijn vooral online bijeenkomsten, afgewisseld met 1:1 coachingsmomenten. 

Aan het einde van dit blok presenteren jullie aan elkaar waar je begon, hoe je te werk bent gegaan, wat je ontdekte en waarom jouw strategie, advies of werk klopt. Indien mogelijk nodigen we op die dag jouw klant ook uit, om te reflecteren op het proces én de uitkomst. 

PRAKTISCH BLOK 4 | data en tijden


⭐ dinsdag 7 maart van 9.30 tot 12.30 uur: online bijeenkomst (via Zoom)


⭐ 1:1 coaching, te plannen in of rond week 12

⭐ dinsdag 11 april van 9.30 tot 12.30 uur: online bijeenkomst (via Zoom)


⭐ 1:1 coaching, te plannen in of rond week 18

⭐ dinsdag 23 mei van 9.30 tot 12.30 uur: online bijeenkomst (via Zoom)


⭐ 1:1 coaching, te plannen in of rond week 24

⭐ dinsdag 27 juni van 9.30 tot 12.30 uur: online bijeenkomst (via Zoom)

⭐ 1:1 coaching, te plannen in of rond week 27

⭐ donderdag 1 september van 9.30 - 16.30 uur: opleidingsdag (live, omgeving Utrecht) --> de dag van de presentaties!

BLOK 5 | PROEVE VAN BEKWAAMHEID

In de laatste maand werk je aan een eindrapportage van de opleiding. Tijdens de laatste opleidingsdag op sluiten we de opleiding af, zowel inhoudelijk als symbolisch. We bepalen met elkaar of en hoe we met elkaar blijven verder werken. 
PRAKTISCH BLOK 5 | data en tijden

⭐ dinsdag 12 september van 9.30 tot 12.30 uur: online bijeenkomst (via Zoom)

⭐ woensdag 27 september van 9.30 - 16.30 uur: opleidingsdag (live, omgeving Utrecht)
opleidingsdagen
10
online bijeenkomsten
6
1:1 coachingssessies
alle kennis en kunde
in hapklare brokken en met prachtige opdrachten
alle tools en materialen
tot jouw beschikking, dat scheelt tijd!
zelf, maar niet alleen

met gelijkgestemden de diepte in

All-inclusive, dus met:

Kennis

Een shortcut naar kennis over de kracht van archetypen en antropologie.  

Diepgang

Dankzij 1:1 en groepscoaching, onder meer tijdens je eigen pilottraject. 

Test en resultaten

Inzicht in het profiel van je klant door de Native Brand test op je eigen site.

Tools en materialen

Toegang tot een database vol programma's, whitepapers en meer. 

Leads

Waardevolle leads en nieuwe klanten die bij je passen, omdat we die 'verdelen' in het team.

Erkenning en profiel

Een certificaat als bewijs van jouw waarde, en zichtbaarheid in de uitingen van een merk dat klopt.

Samen

Er is niets waardevoller dan een groep mensen om je heen die - in hun vakgebied - net zo goed zijn als jij. Sparren maar! 

Maximale impact

De impliciete bonus van deze opleiding: inzicht in jouw unieke kracht, waardoor jouw waarde groeit.

Join us

Ik zei het al: the world needs change makers. En dus voorlopers en visionairs. 


In april dit jaar startte een eerste groep van zeven ondernemers met de opleiding tot Native Brand strateeg. Ieder van deze zeven draagt - op zijn eigen manier, binnen zijn eigen branche - bij aan een wereld waarin we niet langer doen wat hoort, maar doen wat klopt. 


null


En zo zijn we ineens met acht. Maarten, Erika, Ilona, Erik, Mariske, Stella, Joamy en Francien. Samen maken we elkaar - en anderen - groter. Ze zeggen wel dat je het gemiddelde bent van de vijf mensen met wie je je het meest omringt. Man, wat zijn wij dan goed af bij elkaar. We inspireren elkaar en dagen elkaar uit. We delen verhalen, kennis en inzichten. We groeien.

Wil jij dat ook? In september start een nieuwe groep. Meer weten over de opleiding? Kom dan naar onze Opleiding Oriëntaties op:
dinsdagochtend 26 juli van 10 tot 11.30, of
dinsdagochtend 30 augustus van 10 tot 11.30 uur.

Daar vertellen we je alle ins en outs en ontmoet je andere geïnteresseerden. Meer weten of aanmelden voor deze sessie? Mail ons op info@eenmerkdatklopt.nl.


Niet onbelangrijk. De jaarleiding kost 11.100 euro, inclusief alle licenties en exclusief BTW. Je betaalt in een keer vooraf of in twaalf maandtermijnen van 925 euro. Er is plaats voor maximaal twaalf deelnemers. Wil je zeker zijn van jouw plek, meld je dan zo snel mogelijk aan. 


Goud in handen

"Weet je wat het is Francien, jij hebt écht goud in handen. Een merk dat klopt, die belofte. Daar zit alles in. Want weten wie je klant is en zorgen dat je aanbod aansluit, is één ding. Dat is traditionele marketing. Jij voegt die andere beweging toe: ontdekken en waarmaken wat past bij JOU. Daar waar die twee dingen elkaar kruisen, klopt het. Dat is de magie, dan gaan de dingen vanzelf.  Wat mij betreft moet iedere ondernemer in Nederland dit begrijpen. Wat kan ik doen om je te helpen dit groot te maken?"

Na de opleiding

Tot slot nog even dit. Als je de opleiding én de proeve van bekwaamheid succesvol hebt afgerond, ontvang je een certificaat én word je als erkend Native Brand strateeg vermeld op eenmerkdatklopt.nl. Je licentie voor het gebruik van de tools en materialen loopt af. Tenzij we besluiten dat we dat niet willen, natuurlijk. Na de opleiding kun je op verschillende manieren verbonden blijven aan een merk dat klopt. 


Daarbij denken we aan twee licentievormen:

Alleen

Contentlicentie

(2100,- per jaar)
175,-
per maand
Maak blijvend gebruik van:

Test en resultaten op je eigen site

Talloze materialen
(waaronder Native Brand programma) in online community en 
up to date database en beeldbank

Erkenning en profiel: zichtbaarheid op de site en op onze social media.

Team

Teamlicentie

(4740,- per jaar)
395,-
per maand
Maak blijvend gebruik van:

Test en resultaten op je eigen site

Talloze materialen
(waaronder Native Brand programma) in online community en
up to date database en beeldbank

Erkenning en profiel: zichtbaarheid op de site en op onze social media.

én:

Waardevolle leads uit de Native Brand test

Inspiratie en uitwisseling tijdens maandelijkse interventiemomenten.

1:1 coaching en een halfjaarlijkse opleidingsdag