Misschien zeg je het niet graag en vaak hardop, maar als je eerlijk bent weet je dat je serieus goed bent in je vak. Je levert als professional en expert uitstekend werk. Je klanten - vaak ook ondernemers - zijn gek op je, en je weet dat dat terecht is. Je werkt bovendien met veel plezier.
Maar toch...
Als je nóg eerlijker bent, weet je ook dat er meer inzit. Dat er 'iets' is dat jou anders maakt dan je collega's. Je hebt er niet de woorden voor, en het maakt je soms onzeker. Maar er is iets aan jou dat uniek is, en waardevol. En dat gaat verder dan jouw jarenlange ervaring en diepgaande kennis en kunde.
Is het je andere manier van kijken? Je sensitiviteit? De visionaire blik die maakt dat je altijd intuïtief weet wat klopt en wat niet? Je liefde voor en nieuwsgierigheid naar mensen? Het grote vertrouwen dat zij als vanzelf in je hebben? Je creativiteit en verbeeldingskracht?
Je titel - die voorheen zoveel houvast gaf (of dat nu marketeer, fotograaf, jurist, architect, (business)coach, designer, accountant of tekstschrijver is - voelt als een jas die te klein geworden is. Het dekt de lading niet van wat jij te brengen hebt.
Tijd om dat vast te pakken én te laten zien. Tijd voor de volgende stap.