Maak kennis met de minnaar
Dat geweldige gevoel dat hij ons geeft. Dat we het mooiste, meest geliefde mens op aarde zijn. We lopen op rozen met de minnaar aan onze zij. Hij (of zij natuurlijk!) weet dat ook. Het minnaar archetype begrijpt als geen ander dat mensen zich bijzonder willen voelen, en wil ze graag dat gevoel geven. Intimiteit, vriendschap en échte verbinding zijn als zuurstof voor hem. Hij verlangt ernaar om zich helemaal in iets - of iemand - te verliezen. In ons, bijvoorbeeld. Wat heeft liefde van doen met business? Alles. Hij begrijpt het en verleidt ons ermee.
Hoe dat werkt? Dat vertellen we je graag!
Maar eerst even dit...
Het minnaar archetype is een van twaalf psychologie-onderbouwde archetypen. Archetypen zijn een soort oerkarakters, die een universeel verlangen vertolken. De minnaar dus, maar bijvoorbeeld ook de held, de ontdekkingsreiziger, de rebel en de wijsgeer.
Alle écht succesvolle ondernemers kennen zichzelf en hun charme. Ze creëren een merk dat klopt vanuit hun dominante archetype(n). Zo geven ze hun merk karakter én aantrekkingskracht.
Ben jij benieuwd of de minnaar past bij jou(w merk)?
Laat je niet misleiden door zijn naam. De minnaar is niet alleen bezig met romantiek en verleiding. Hij is een meester in álle vormen van liefde: die van ouders, familie en vrienden, spirituele liefde én romantische liefde. Liefde voor het leven zelfs ook.
De minnaar wil warme relaties, intimiteit, bijzonder gevonden worden en anderen zich bijzonder laten voelen. Hij is gepassioneerd voelt geen schaamte om in relaties zijn gevoelens en waardering uit te spreken. Met de minnaar weet je één ding zeker: als hij passie voelt, gaat hij er helemaal voor.
Hij heeft dan ook iets sensueels. Iets verleidelijks. Een bon-vivant, die intens en met alle zintuigen van het leven geniet: mooie dingen, lekkere geuren, overdadig eten - het vervult hem met vreugde en genot. Indulgence, zalig.
Zijn grote verlangen om ergens in op te gaan, brengt met zich mee dat hij zich nog wel eens in iets of iemand verliest. Verlies van identiteit, als een kameleon die van kleur verandert.
Ook wel bekend als: partner, echtgenoot, boezemvriend, soulmate, verleider en bezieler.
Helemaal opgaan in de ander zonder jezelf te verliezen?
Er zijn diverse beroemdheden waarin je de minnaar kunt herkennen: Beyoncé, Ali B, Linda de Mol, Nigella Lawson, Madonna, Randy Fenoli, Liz Taylor en Heleen van Royen. In fictie kennen we de minnaar maar al te goed. Don Juan en Casanova zijn de bekendste voorbeelden, maar misschien ken je de verhalen ook van Joey van Friends en Titanic?
Bekende merken die het minnaar archetype omarmen, zijn Hallmark, Victoria’s Secret, Chanel, Magnum, VT Wonen, Dior, César en Secret Escapes. Dikwijls zijn het merken in de genotsbranche, in de beauty-industrie of bedrijven die ontmoetingen en relaties faciliteren. Maar je komt minnaars natuurlijk ook in andere - meer verrassende branches - tegen. Zelfs onder supermarkten.
Liefde gaat door de maag
Dit is #deleven
De marketing van een minnaarmerk richt zich op het verlangen van klanten om met hart en ziel te leven. Genieten, je in iets of iemand verliezen, het gevoel krijgen dat je bijzonder bent. Soms met een stout sausje, soms hartstochtelijk, maar altijd intens. De minnaar verleidt zijn klanten naar een wereld vol passie. Niet zelden wordt daarbij een beroep gedaan op de zintuigen. Beelden zinnespelen op verleiding. Minnaars schuwen doorgaans hoge prijzen niet. Want hee, jij bent het waard, toch?
De minnaar organiseert zijn bedrijf eveneens vanuit passie. Onderlinge relaties, ook met klanten, zijn vriendschappelijk, warm of zelfs liefdevol. Er ligt een focus op bezieling en liefde voor het werk. De kantjes er vanaf lopen? Echte minnaars begrijpen daar niets van.
Herken je je in de minnaar? Mooi! Maar in een merk dat klopt gaat niet over de minnaar, maar over jou! De minnaar helpt je om het geheim van jouw aantrekkingskracht te ontdekken. Als je door de de bril van de minnaar naar jezelf en je merk kijkt, ontdek je jouw blinde vlek, je natuurlijke voorkeuren en alles wat zó vanzelfsprekend voor je is dat je het niet (meer) opmerkt.
Wat je erbij helpt, zijn bijvoorbeeld de vijf subtypen. Alle vijf minnaars, maar onderling op cruciale punten toch weer anders. In wie van deze vijf herken jij jezelf het meest?
Lippen die sensueel een hap nemen van een ijsje. Je hoort de dikke laag chocola knappen. Condensdruppeltjes als parels. Deze vrouw geniet met volle teugen van iets dat zalig is. Zondig misschien zelfs? Echte levensgenieters - pleasure seekers - interesseert het niet dat het verhaal gaat dat een Magnum net zoveel vet bevat als een pakje boter.
Misschien ken je de reclame wel. Een vrouw fluistert ons toe, vanuit haar hotelkamer. Ze heeft een geheim dat ze graag met ons wil delen. Nee, het gaat niet (expliciet) over haar escapades, maar impliciet hint ze er wel op. De naam van dit merk zegt het al: hier gaat het om uitstapjes in het geheim. Misschien niet met je viriele nieuwe liefde, maar wel op de mooiste plekjes.
vtwonen
Weer verliefd op je huis. Een TV-programma dat zich niet alleen focust op interieurs, maar vooral op de stellen die erin moeten leven. Het is minnaarmerk vtwonen. Het hartje als beeldmerk maakt het helemaal duidelijk: het gaat hier niet om mooie spullen maar om genieten van je (t)huis en de mensen waarmee je samenleeft.
Hoe meer je je merk vanuit je eigen archetype opbouwt, hoe makkelijker het is om ‘jouw type klanten’ aan te trekken.
De ideale klant voor het minnaar archetype hecht waarde aan een prettig leven en goede relaties en wil kunnen vertrouwen op anderen. Hij zoekt naar manieren om zich, in onze individualistische wereld, aan anderen te verbinden.Het past helemaal bij deze tijd.
In een wereld waarin alles mogelijk is, nemen wij geen genoegen met minder dan perfect. Perfectie zit hem voor ons in de mate waarin een merk ons het gevoel geeft dat we bijzonder zijn. We zijn allemaal anders, iedereen is uniek. Daar houden we van, maar we zoeken ook naar écht contact, naar mensen om ons heen die er voor ons zijn, die ons op een voetstuk plaatsen en ons in staat stellen om opwindende en bijzondere events met anderen te delen. Naar minnaars dus.
Wat een geluk!
Iedere minnaar is uniek en vertelt zijn eigen verhaal. Het gaat in jou merk om jou!
De minnaar helpt je het geheim van jouw aantrekkingskracht ontdekken. Hij helpt jou naar een merk dat klopt. Ben jij er klaar voor?
De minnaar in je merk omarmen?
NU BESCHIKBAAR: Waarachtige Winter
De Waarachtige Winter bundelt het beste van Een Merk Dat Klopt. Als je deelneemt krijg je niet alleen een jaar lang toegang tot het Native Brand programma van jouw drie (!) dominante archetypen, je krijgt ook een Waarachtig Winterpakket. Met daarin mijn twee boeken (Anders Kijken op weg naar Een Merk Dat Klopt, en Het Grote Boek voor Een Merk Dat Klopt), een luxe Food for Thought aantekeningenboek en twaalf receptenkaarten van (arche)typisch hartverwarmende dranken. Tegelijk met een groep andere ondernemers - die je ontmoet in een besloten groep in de online leeromgeving van Een Merk Dat Klopt - werk je zelfstandig door het Native Brand programma. Samen sluiten we de winter af met De Week van het Waarmaken van 10 t/m 14 februari, bomvol online masterclasses die je helpen om alles wat jij ontdekte ook waar te maken de komende periode.
Het resultaat: helderheid en bemoediging. Jouw tribe, misschien wel for life.
PS. Wees er snel bij. Als je je in oktober aanmeldt, krijg je - naast direct toegang tot het Native Brand programma - exclusief ook toegang tot de opnames van de masterclasses uit de Week van het Waarmaken van afgelopen september.
De Native Brand whitepapers zijn - oké, wel heel chique - spiekbriefjes voor iedere ondernemer die zijn/haar merk karakter wil geven.
Prachtig vormgegeven koffietafelboek, 384 pagina's vol food for thought, verhalen en heel veel meer.
Als je écht de diepte in wilt, is er maar één ding wat je te doen staat: going native. Op eigen tempo, waar en wanneer je maar wilt.
Als startend ondernemer gaf de minnaar (met de buurjongen) mij zoveel inzicht in wie ik ben en welke manier van werken bij mij past. Het Native Brand programma geeft naast zelfkennis ook permissie om de dingen te doen op je eigen manier. Ik heb erdoor een vliegende start kunnen maken met mijn bedrijf. Klanten weten precies waarvoor ze bij mij moeten zijn, omdat ik het zelf ook weet
De minnaar! Je snapt wel dat dat tot een hoop hilariteit leidde tussen mij en mijn zakenpartners. We lachen erom, en toch klopt het. Ik ben nu eenmaal iemand die gaat voor de relatie. En ja, ik zoek daarin ook naar het hoogst haalbare. Intens? Zeker. Maar ook mooi. Mijn klanten zijn als vrienden, en werk is nooit saai.
Archetypen zijn karakters, gebaseerd op universele menselijke verlangens. Je herkent ze in films, boeken en verhalen. Dat ze universeel zijn, betekent dat we ze allemaal in ons hebben. Zie het als een Wijze Raad, waarin sommigen altijd aan het woord zijn, sommigen alleen in specifieke omstandigheden. De meeste ondernemers hebben in hun Wijze Raad niet één, maar meerdere archetypen die de boventoon voeren. Weten wie dat zijn, maakt het mogelijk om te begrijpen hoe jij jouw ideale klanten raakt. En waarom. Helderheid dus.
Hieronder lees je meer over (de andere elf) archetypen. In wie herken jij jezelf het meest?