Time to play with your brand | buurjongen

30 september 2021

TIME TO PLAY WITH YOUR BRAND :-)

Wij nemen de kracht van archetypen serieus. Maar dat betekent niet dat je niet af en toe ook om en met ze kan lachen. Daarvoor gebruiken we het liefst onze archetype’tjes. Je kent ze misschien wel: het zijn gimmicky personages, die een aantal karaktertrekken van de archetypen zwaar overbelichten.

Voor de buurjongen kan dat bijvoorbeeld deze joviale pizzaiolo zijn. De Mario of Giovanni (of Driss) die jou altijd een lach bezorgt, grapjes maakt tijdens het bakken en het iedereen op zijn gemak stelt. Hij doet niets liever dan mensen het gevoel geven dat ze écht welkom zijn. Waarom denk je dat er op de menukaart van zijn pizzeria minstens 150 verschillende pizza’s* staan?

* En nee, dan hebben we het natuurlijk niet over die hippe, lichtelijk elitaire, echte-pizzabeleving-restaurants - waar wij zelf overigens niet vies van zijn.

Nee, dan Mario. Om aardig gevonden te worden maakt hij een type’tje van zichzelf en kruipt hij in de huid van een Italiaanse allemansvriend.

Zeg eens eerlijk: ben jij een allemansvriend? Maak je makkelijk contact en begrijp je - eigenlijk altijd onbewust - wat je moet doen om opgenomen te worden in een groep? Om erbij te mogen horen? Dan is de kans groot dat je een buurjongen bent! Je hebt er meer geluk mee dan je waarschijnlijk beseft!

Weten of dat zo is? Doe gratis onze
Native brand test en laat ons weten of jij je in de uitslag herkent. Vinden we leuk!

#eenmerkdatklopt
#demaandvandebuurjongen

Reactie plaatsen