Het is bijna zover: TR-IBU’s Native Branding bestaat twee jaar. In die twee jaar ontdekten talloze ondernemers hun natuurlijke aantrekkingskracht en hoe zij dat kunnen vertalen in #eenmerkdatklopt. Al na twee jaar is het tijd voor een 2.0 versie van Native Branding, met meer impact voor nog meer ondernemers.
Francien van Eersel, antropoloog, founder en owner van TR-IBU, vertelt er tijdens de eerste TR-IBE day op 3 oktober alles over. Niemand minder dan Joris Luyendijk, antropoloog, journalist en schrijver, deelt bovendien zijn kijk op de wereld. Een onwaarschijnlijk indrukwekkend verhaal, een nieuw perspectief op jezelf en de wereld dat je nooit meer kwijtraakt.
Het belooft een hele, hele gave dag te worden. En jij kunt erbij zijn!
Wij geloven niet in one best way merkstrategieën. Iedere ondernemer is uniek en op zijn (of haar) eigen manier aantrekkelijk. Dát moet het uitgangspunt zijn van je merk. Er is alleen een klein probleem: we weten meestal niet wat ons aantrekkelijk maakt.
Om ondernemers daarbij te helpen, ontwikkelden we de Native Brand test (check https://www.tr-ibu.nl/native_brand_test). Uit deze test komt jouw unieke archetypische profiel, dat laat zien hoe je in het leven staat. Wat jouw wereldbeeld is, je overtuigingen zijn en hoe je de dingen ‘van nature’ het liefst doet. En het mooie is: precies daarin ligt het geheim van jouw aantrekkingskracht. In dat wat - meestal onbewust en impliciet - vanzelfsprekend is voor jou.
- Laat het maar even tot je doordringen. -
Je hoeft je dus NIET anders voor te doen dan je bent om alles uit jezelf en je merk te halen. NIET stoerder, mondiger en duidelijker om meer impact te maken. NIET aardiger, meer dienstverlenend en bescheiden om écht gezien en gewaardeerd te mogen worden.
Wat WEL werkt, is meer van jezelf in je merk laten zien. Niet de dingen doen omdat ze horen, maar omdat ze bij jou horen. Dan gebeuren er wonderen! TR-IBU nodigt je dan ook van harte uit om dichter bij jezelf komen, te gaan staan voor wie je bent en voor wat je in de wereld te brengen hebt. Dat doen, geeft jou magische aantrekkingskracht. Met als gevolg: je bent zichtbaarder, maakt een grotere impact, wordt beter gewaardeerd en krijgt meer erkenning. Meer resultaat dus. En dat ook nog eens met minder moeite, omdat je doet wat klopt!
Er is maar één probleem. Wat zó vanzelfsprekend is voor jou, vind je waarschijnlijk de normaalste zaak van de wereld. Je ziet het misschien niet eens, zit midden in je blinde vlek. TR-IBU’s Native Brand programma geeft je - met je archetypisch profiel als vertrekpunt - in twaalf weken niet alleen aan inzicht in het geheim van jouw aantrekkingskracht, maar ook aan een strategie voor #eenmerkdatklopt.
Joris Luyendijk is ’s lands bekendste antropoloog. Als geen ander weet hij, als journalist, spreker en schrijver, zijn publiek mee te nemen in de zienswijze van antropologen: naar jezelf kijken als door de ogen van een vreemde, en juist het gewone zien in dat wat ‘vreemd’ is.
Hoe zou de wereld eruitzien als meer mensen dat konden?
Hoe te gek dat Joris zich de afgelopen jaren heeft verdiept in onze eigen Nederlandse maatschappij, en specifiek in ‘de empathische bubbel’. Zijn bevindingen zijn – zeker voor mensen zoals wij – confronterend én verhelderend tegelijkertijd. Hij neemt ons mee in een verhaal dat je nooit, nooit meer vergeet. Een zienswijze. Een levenswijsheid.
Zijn boek hierover komt dit najaar uit. Hoe onwaarschijnlijk gaaf dat hij dus uitgerekend dan bij ons is!