Patronen herkennen
23 juli 2021 

Patronen herkennen

Een merk dat klopt creëren, begint met helderheid. Ondernemers met een merk dat klopt weten waar hun merk over gaat, op alle lagen. De diepere, onbewuste en impliciete lagen van je merk: dat is 'where the magic happens'.

Dus moet je verder kijken. De diepere lagen van je merk induiken. De mist in. Dat klinkt spannend, maar maak je geen zorgen. Tussen de flarden herken je - als je goed en écht kijkt - patronen. Patronen in je eigen gedrag, en in dat van jouw klanten. Patronen in dat wat er tussen jullie gebeurt. Aantrekkingskracht.

Antropologen zoals ik (maar ook psychologen, sociologen en gedragswetenschappers) verdiepen zich precies in dat gebied. De kennis over wat er zich afspeelt onder het oppervlak helpt je om je weg te vinden in de mist.

Hoe je aan die kennis komt? Wij helpen je erbij. Wij delen tools, kennis, inzichten, principes en patronen uit de antropologie, psychologie, sociologie, gedragseconomie, filosofie, communicatie, storytelling en (neuro)marketing.

Wij helpen je - met andere woorden - navigeren in de mist. Onze Native Branding methode is precies daarvoor gemaakt. En ons zorgvuldig onderbouwde Native Brand programma leidt je stap voor stap naar jouw 'moment of clarity': het moment waarop je ineens begrijpt hoe het zit. Je helderder ziet dan ooit. "Dat ik dat niet eerder zag!" verzucht je dan. Ik heb het al vaak genoeg zien gebeuren. En ik hou ervan. ;-)

Oké, het eerlijke verhaal is dat ik er een beetje verslaafd aan ben. Getuige zijn van ondernemers en hun 'moment of clarity'. Het is zo f(r)antastisch mooi om te zien hoe de puzzelstukje in elkaar vallen. Als het klopt! Het is waar ik elke ochtend mijn bed voor uitkom. En precies ook de voor onze Zinvolle Zomer campagne, met een reeks van laagdrempelige tools voor een merk dat klopt. Omdat we iedere ondernemer zijn of haar moment of clarity gunnen. En jou een merk dat klopt!

De eerste tool deze Zinvolle Zomer is de Native Brand discovery. In 1,5 uur van 'doen wat hoort' naar een merk dat klopt. Doe je mee? 

eenmerkdatklopt.nl/native-brand-discovery

#eenmerkdatklopt


Over de schrijver
Francien van Eersel is TR-IBU's founder and owner.
Reactie plaatsen