Video Aspect Ratio: 16:9

Wij geloven niet

in one best way merkstrategieën

Always remember that you are absolutely unique,

just like anybody else. 

Deze quote van antropoloog Margaret Mead beschrijft de essentie van ons werk. 

Iedere ondernemer is uniek en op zijn (of haar) eigen manier aantrekkelijk. Dus waarom zou je proberen meer op een ander te lijken? Op zijn best word je dan de op één na beste. Terwijl er maar één iemand is die de beste JIJ kan zijn, en dat ben je zelf. Het is jouw unieke voordeel ten opzichte van alle anderen. 

En toch laten de meeste ondernemers juist dat voordeel liggen. We zien het vaak. Te vaak. Ondernemers die - in hun werkwijze, hun marketing en hun aanbod - doen wat anderen doen. Ze doen en zeggen wat (ze denken dat) hoort, zonder zich af te vragen of dat wel klopt. Misschien klopt het, misschien ook niet. Die vraag niet beantwoorden, leidt tot gebaande paden, oppervlakkige merken, een heleboel gemiste impact. Om nog maar te zwijgen van dat voortdurende knagende gevoel dat er 'iets (nog) niet klopt' of 'er meer inzit'.

Het kan ook anders. Een merk creëren rondom wie je echt bent. Niet ‘wat hoort’ of ‘wat gegarandeerd succesvol is’ als uitgangspunt van je merk, maar jouw natuurlijke voorkeuren. Je onbewuste overtuigingen en impliciete beloften. Je vanzelfsprekendheden, je blinde vlek. Het geheim van je aantrekkingskracht zit in dat wat zó vanzelfsprekend voor je is, dat je het niet meer opmerkt. 

In een merk dat klopt werk jij niet alleen met meer zingeving, flow, energie en creativiteit. Ook je ideale klanten voelen dat het klopt. Wat jij doet en zegt, raakt ze op een diep emotioneel niveau. Waardoor ze 'gewoon weten' dat jouw dienst of product precies is wat ze nú nodig hebben. Zonder dat ze weten waarom eigenlijk. 

Wij weten het wel. En jij straks ook.


null


Wat je nodig hebt, is helderheid. Inzicht in al het mooie en waardevolle dat zich onder het oppervlak bevindt. Daar, in die onzichtbare lagen, liggen alle antwoorden verscholen. De sleutels die je nodig hebt op weg naar een merk dat klopt.


In de diepere lagen van je merk gaat het over drijfveren, verhalen en karakters. Over universele waarden, patronen en verlangens. Over herkenning, identificatie en betekenisgeving. En over intuïtie. Wij maken gebruik van diepgaande psychologische en antropologische kennis over wat mensen raakt. Precies in die diepere lagen. Om jou te helpen begrijpen wat klopt voor jou. We maken het onzichtbare zichtbaar, het onbewuste bewust, en het impliciete expliciet.


Want hoe uniek jij ook bent, je bent net als iedereen. En dat is maar goed ook. Want jouw klanten zoeken naar mensen bij wie ze zich thuis voelen, die hun taal spreken en bij wie ze willen horen. Bij wie het klopt. 

Waarom we doen wat we doen

Stel je voor. Je loopt rond in een wereld vol dikke mist. Iedereen verdwaalt, alle ijkpunten zijn verdwenen. Op de tast schuifel je voetje voor voetje verder. Soms kom je iemand tegen die de weg lijkt te weten. Je volgt hem of haar. Maar keer op keer brengt het je alleen maar waar je niet wilt zijn. 


En zomaar ineens wordt het helder. In je hoofd doemt een soort routekaart op die je de weg wijst, die antwoorden geeft in een wereld vol vragen. Zonder moeite beweeg je je in de wereld die lijkt opgeklaard. Tot je om je heen nog steeds mensen ziet verdwalen. Zij zien het (nog) niet. Er is nog steeds mist. Voor een tijdje denk je dat je gek bent. Maar je onderzoekt, houdt tegen het licht, test en probeert uit. Net zolang tot je zeker weet dat het klopt. It makes sense. You make sense. Dan besef je dat jouw kennis, begrip en inzicht andere mensen helpt navigeren in de mist. 


Dat is wat Francien van Eersel voelt als ze in 2017 start met Native Branding.


Natuurlijk, ook zij was voor die tijd al vele malen verdwaald. Als antropoloog in het communicatievak beland. Als eens veelbelovende puber in haar eigen middelmatigheid gaan geloven. Als startend ondernemer verleid door overtuigingen over 'hoe het hoort'. The moment of clarity komt als ze in een businessschool ondernemers niet groter maar juist kleiner ziet worden. Ze doen elkaar na, worden steeds minder zichzelf. Mensen op zoek naar succes kijken naar buiten voor antwoorden, in plaats van naar binnen. En vele adviseurs, coaches, strategen en trainers weten dat. Terwijl alles van waarde en betekenis daar ligt. Verstopt. Er moet toch een manier zijn om daar bij te kunnen? Om je te herinneren wie je bent?


The world needs changemakers. So let's be one.  


Wie wij zijn

Francien van Eersel

founder | owner
Native Brand strateeg
antropoloog

Joamy Tounkara

head of growth
junior Native Brand strateeg
trainer | coach

Benieuwd naar onze algemene voorwaarden? Die vind je hier. 

arrow_drop_up arrow_drop_down