Origineel, anders en vernieuwend?
08 juli 2021 

Origineel, anders en vernieuwend?

Vind jij ook dat jouw merk of bedrijf origineel, anders of vernieuwend is? Die kans is groot. Uit onze Native Brand test blijkt dat vier van de tien ondernemers dit noemen als grootste verschil met hun concurrenten.

Het geeft te denken, want zoveel van wat ondernemers laten zien is helemaal niet zo origineel, anders en vernieuwend. Niet omdat ze niet durven. Ook niet omdat ze geen verhaal hebben. Maar vaak omdat ze eigenlijk niet weten hoe. Want wat maakt hun merk eigenlijk origineel, anders en vernieuwend? En hoe laten ze dat zien op een manier die klopt?

Wat nodig is, is helderheid. Inzicht in de diepere lagen van je merk. Ontdekken wat jouw merk inderdaad origineel, anders en vernieuwend maakt. En waarom juist dát zo aantrekkelijk is voor jouw klanten.

---

Tweeduizend van de inmiddels vijfduizend ondernemers die onze Native Brand test deden, noemen hun merk origineel, anders en vernieuwend. Het is volgens hen het grootste verschil tussen hun merk en dat van collega's in hun branche.

Het geeft te denken. Als van elke tien ondernemers er vier vinden dat hun merk anders is, hoe kan het dan dat zoveel ondernemers juist exact hetzelfde vertellen en laten zien als hun collega's?

Doe voor de grap eens een rondje websites en social media accounts van ondernemers in de sport, in de zorg, in de bouw, in coaching, in onderwijs, nou ja - waar dan ook eigenlijk. En het huilen staat je nader dan het lachen. Dezelfde woorden, dezelfde verhalen, dezelfde producten. Met nagenoeg identieke beloften, funnels, weggevers en foto's proberen ze op te vallen en onderscheidend te zijn. In een wereld waarin hun klanten toch al meer informatie op zich afkrijgen dan ze ooit kunnen verwerken.

Het is tijd om ze te laten zien én voelen dat je merk inderdaad origineel, anders en vernieuwend is. Je klanten dat verrassende gevoel te geven dat het klopt!

Wil je ontdekken hoe je dat doet? Dat kan deze zomer bij TR-IBU! Want deze zomer is Zinvolle Zomer.

Je zult ervoor aan de bak moeten, want one best way antwoorden en quick fixes ga je niet krijgen. Maar oh de zoete zaligheid als je begrijpt wat jou nu eigenlijk écht origineel, anders en vernieuwend maakt. Als het klopt. Daar kunnen we verhalen genoeg over vertellen. En dat doen we dan ook.

Benieuwd? Kom dan mee op ontdekkingsreis naar de diepere lagen in je merk, waar je alle antwoorden gaat vinden. Jóuw antwoorden.

Nog even over die vier ondernemers. Daarvan zijn er drie die zichzelf wel origineel, anders en vernieuwend vínden maar het niet laten zien. En één die ervoor kiest zijn of haar unieke, bijzondere verhaal te ontdekken en te vertalen in een merk dat klopt. Welke van die vier ben jij?

Doe met ons mee tijdens de Native Brand discoveries. In 1,5 uur van 'doen wat hoort' naar een merk dat klopt. Volg #eenmerkdatklopt voor actuele data en tijden.

Over de schrijver
Francien van Eersel is TR-IBU's founder and owner.
Reactie plaatsen