Native Brand zelfstudieprogramma

waar en wanneer je maar wilt werken aan een merk dat klopt

Zo doe je dat


12

intensieve, inspirerende thema's boordevol achtergronden en opdrachten

ontelbare 

wetenschappelijke inzichten en principes uit de psychologie en antropologie

>100 sheets

vol archetypische woorden, beelden, verhalen, overtuigingen en beloften

Op eigen tempo

Na jaren exclusief 1:1 te hebben gewerkt met ondernemers, was het in 2019 tijd voor een bijzonder experiment. Die zomer werkten dertig ondernemers - ieder voor zich - aan hun eigen merk dat klopt. 

Want waarom ook niet? Iedere ondernemer is anders, en sommigen zijn prima in staat om zélf de diepere lagen van hun merkte ontdekken. En de persoonlijke e-learningomgeving die we toch al maakten voor onze klanten, leende zich er uitstekend voor. Het experiment werd dan ook een groot succes.

Sindsdien werkten heel wat ondernemers dus op eigen tempo, waar en wanneer ze maar willen, aan hun merk dat klopt. Ben jij daar één van?

Ben jij dit?

Je bent ondernemer en - eerlijk is eerlijk - het gaat prima met je bedrijf. Je weet dat je goed bent in wat je doet. Maar toch. Iets in je zegt je dat er meer is. Meer potentie die benut kan worden. Meer van jou dat zichtbaar, voelbaar, merkbaar mag zijn. 

Er is iets wat JIJ doet wat alleen JIJ kan op JOUW manier. Jouw rode draad. Je voelt het, je weet het, maar benoemen wát dat dan is..?

Je hebt het heus wel geprobeerd. Het vast te pakken. In woorden te vangen, in een unieke werkwijze of jouw eigen concept. Maar steeds loop je vast. Of - nog erger - kom je terecht in clichés. 

We hebben twee geruststellingen voor je. 

Twee geruststellingen

Het ligt niet aan jou. Niets is zo lastig als je eigen essentie onder woorden brengen. Het geheim van onze aantrekkingskracht ligt verborgen in dat wat zo vanzelfsprekend voor ons is dat we het niet opmerken. In onze blinde vlek. 
Het kan wél! Helderheid krijgen in de diepere lagen van je merk. Bewust en expliciet maken wat onbewust en impliciet is. Niet langer doen wat hoort, maar werken vanuit een merk dat klopt. 

In de diepere lagen van je merk vind je jouw dominante archetype. Die je gedrag bepaalt én verklaart, en die je laat zien hoe je ervoor zorgt dat jouw merk klopt. 

Er zijn twaalf archetypen. Elk van hen heeft zijn eigen Native Brand programma. Kies onderaan deze pagina het programma van het archetype waarin je jezelf het meest herkent. Dit zijn de twaalf archetypen:

Opbouw van het programma

Week #1

Introductie in je archetype

We beginnen bij het begin. Wat zijn de archetypen eigenlijk en wat zeggen ze over wie jij bent? We nemen je mee in de aantrekkingskracht van jouw dominante archetypen. En stellen jou de vraag: welk gevoel roep jíj eigenlijk op bij jouw klanten?

Week #2

Meer dan een archetype

Maar even heel eerlijk. Het gaat in jouw merk natuurlijk niet om je archetype, maar om jou! Dus staan we stil bij jouw karakter en identiteit. Daarvoor nemen we je mee in subtypen en niveaus van je archetype. Ook onderzoek je of jouw archetype logisch is in je branche.

Thema #3

Wereldbeeld
Wist je dat jouw waarden, overtuigingen en kwaliteiten archetypisch zijn? En dat je die waarden deelt met je liefste klanten? Je bewust worden van wat jouw wereldbeeld is én wat dat oproept bij anderen, is magic. 

Thema #4

The downside

Je kunt je archetype ook zien als een karakter in een verhaal. Bij zijn rol speelt, horen specifieke schurken en valkuilen. In jouw leven is je downside dus ook heel herkenbaar voor anderen. En aantrekkelijker dan jij denkt. Want juist die herkenning raakt!

Thema #5

Inspiratie
Dan is het tijd om naar buiten te kijken. Wat zijn merken, beroemdheden en verhalen die jou raken en inspireren? We delen tal van voorbeelden vanuit jouw archetype. En we helpen jou onderzoeken wat je zo raakt in die anderen en wat je van ze kunt leren. 

Thema #6

Ideale klanten en trends
Er is een reden waarom jouw ideale je ideale klant is. Het is synergie. Want als het goed is, vindt hij (of zij) jou ook te gek! Er zijn waarden die jullie delen, en waar hij mee bezig is en wat hem bezighoudt, is wat jij brengt. Deze week ontdek je hoe dat zit!

Thema #7

Je woorden

En dan is het tijd om de kern van je merk zichtbaar te maken. Bijvoorbeeld met taal. Onbewust en impliciet spreek jij de taal van je ideale klant. Tijd om dat bewust en expliciet te maken. Weten wat raakt, en begrijpen waarom. Hoe zou het zijn: de juiste toon en nooit meer verlegen om woorden? En: om te kunnen benoemen waar jij van bent. 

Thema #8

De kracht van verhalen
Mensen zijn verhalenvertellers. Storytelling wordt dan ook met de dag belangrijker voor merken. Maar laten we maar meteen eerlijk zijn: dan is het wel van belang dat de verhalen die je vertelt kloppen. Deze week laten we je de plots en verhaallijnen zien die passen bij jouw archetype. Een feest van herkenning!

Thema #9

Content geeft inhoud

Met content geef je inhoud aan je merk. Dat gaat ver voorbij social media. Content is de inhoud die jouw klanten tegenkomen op ál je customer touchpoints. Welk type content past bij jou? Merken met jouw archetypen hebben een natuurlijke voorkeur voor een specifiek type. Klopt die ook voor jou?

Thema #10

Beeld dat klopt

Bij het woord 'branding' denken we vaak direct aan kleuren en logo's. En hoewel die wel degelijk belangrijk zijn, kunnen ze alleen maar kloppen als ze in lijn zijn met de binnenkant en alle andere onderdelen. Deze week nemen we je mee in archetypische beelden, kleuren, vormen en letters. En bepaal jij wat past bij jou. 

Thema #11

Marketing
Ook als het gaat om marketing, zijn er archetypische voorkeuren. Maar omdat veel ondernemers wél goed zijn in hun vak maar niet per se begrijpen hoe marketing werkt (en wat er allemaal mogelijk is) volgen ze adviezen en voorbeelden van anderen. En die kloppen lang niet altijd. Maar wat dan wel? Je ontdekt het deze week. 

Thema #12

Business decisions

Native Branding is het creëren van een merk dat klopt, in de breedste zin van het woord. Dat gaat verder dan de juiste beelden, en verder dan kloppende communicatie. Een merk klopt als álles congruent is, dus ook je aanbod, je werkwijze, de relatie die je hebt met je klanten. En nog veel meer. Welke business decisions maak jij?

De twaalf programma's

Onschuldige

Native Brand programma | zelfstudie

Buurjongen

Native Brand programma | zelfstudie

Held

Native Brand programma | zelfstudie

Zorgzame

Native Brand programma | zelfstudie

Ontdekkingsreiziger

Native Brand programma | zelfstudie

Minnaar

Native Brand programma | zelfstudie

Rebel

Native Brand programma | zelfstudie

Creator

Native Brand programma | zelfstudie

Heerser

Native Brand programma | zelfstudie

Magiër

Native Brand programma | zelfstudie

Wijsgeer

Native Brand programma | zelfstudie

Clown

Native Brand programma | zelfstudie

Meerdere archetypen uitdiepen?

Dat kan! Als je hierboven jouw zelfstudieprogramma bestelt, kun je als 'kassakoopje' een tweede of zelfs derde archetype kiezen voor sterk gereduceerd tarief. Dat treft, want wist je dat eigenlijk alle sterke merken een spannende, interessante combinatie van twee of drie archetypen zijn?


De vraag is dus: wie heb jij nodig om jezelf en jouw verhaal in je merk te laten zien?