Native Brand zelfstudieprogramma

waar en wanneer je maar wilt werken aan Een Merk Dat Klopt

Zo doe je dat


12

intensieve, inspirerende thema's boordevol achtergronden en opdrachten

ontelbare 

wetenschappelijke inzichten en principes uit de psychologie en antropologie

>100 sheets

vol archetypische woorden, beelden, verhalen, overtuigingen en beloften
Een Merk Dat Klopt raakt moeiteloos. Moeiteloos omdat het klopt voor jou. Raak omdat het klopt voor je ideale klant. 


Intuïtief weet hij (of zij): dit is wat ik nodig heb! 


In Een Merk Dat Klopt is sprake van twee dingen: helderheid en alignement. Je hebt helder wie je bent en wat je jouw ideale klanten belooft. Je begrijpt écht wat jouw rol, waarde en betekenis is in hun leven. Je vertaalt alles wat je onbewust en impliciet denkt, doet en zegt, in werkwijze, aanbod en communicatie. Alles is met elkaar in lijn. Je roept overal hetzelfde gevoel op. 


Mensen voelen het: dit klopt!

Video Aspect Ratio: 16:9

Een Merk Dat Klopt: ook voor jou!

WETEN HOE?

Om daar te komen, is het van belang dat je een deep dive maakt. Van binnen naar buiten. In de diepere lagen van je merk vind je jouw dominante archetypen. Die je gedrag bepalen én verklaren, en die je laten zien hoe je ervoor zorgt dat jouw merk klopt. 

In het Native Brand programma kijk je door de bril van jouw (maximaal drie) archetypen naar jezelf en je merk. Er zijn twaalf archetypen. Ken je jouw dominante archetypen nog niet? Doe hier de gratis Native Brand test. 

Het juiste moment!


De wereld heeft ondernemers nodig die durven te kiezen voor wat klopt. Die het lef hebben om dat te ontdekken, en waar te maken.


Dus niet langer:
 🥺 een onherkenbaar en onopvallend merk dat niet te onderscheiden is van anderen
 😶 dertien in een dozijn communicatie die je juiste klanten niet raakt, omdat je de juiste woorden niet hebt
😨 gewoon maar wat doen, en de hele tijd bang zijn dat je het fout doet
😕 dingen doen waar je eigenlijk niet achter staat, omdat je niet weet hoe dan wel
🥱 gebrek aan focus, energie en zin
🫣 terughoudendheid, onzichtbaarheid
😳 twijfel, onzekerheid en gebrek aan zelfvertrouwen
😡 en eigenlijk onderhuids de hele tijd het gevoel dat het niet klopt

Maar wel:
☀️💫 eindelijk écht begrijpen wat jouw rol, waarde en betekenis in de wereld is
🗝️ het geheim van je aantrekkingskracht ontrafelen
💡helderheid, duidelijkheid, waardoor je sneller de juiste keuzes maakt
🔥 een opvallend, onderscheidend en aantrekkelijk merk
✨ je eigen aanbod, concept of methode
🎈alleen nog maar werken op een manier die bij jou past
💜 de leukste klanten die intuïtief weten dat ze met jou willen werken
🎯 communicatie die moeiteloos raakt
💫 grotere impact, en betere resultaten


Opbouw van het programma

Week #1

Introductie in je archetype

We beginnen bij het begin. Wat zijn de archetypen eigenlijk en wat zeggen ze over wie jij bent? We nemen je mee in de aantrekkingskracht van jouw dominante archetypen. En stellen jou de vraag: welk gevoel roep jíj eigenlijk op bij jouw klanten?

Week #2

Meer dan een archetype

Maar even heel eerlijk. Het gaat in jouw merk natuurlijk niet om je archetype, maar om jou! Dus staan we stil bij jouw karakter en identiteit. Daarvoor nemen we je mee in subtypen en niveaus van je archetype. Ook onderzoek je of jouw archetype logisch is in je branche.

Thema #3

Wereldbeeld
Wist je dat jouw waarden, overtuigingen en kwaliteiten archetypisch zijn? En dat je die waarden deelt met je liefste klanten? Je bewust worden van wat jouw wereldbeeld is én wat dat oproept bij anderen, is magic. 

Thema #4

The downside

Je kunt je archetype ook zien als een karakter in een verhaal. Bij zijn rol speelt, horen specifieke schurken en valkuilen. In jouw leven is je downside dus ook heel herkenbaar voor anderen. En aantrekkelijker dan jij denkt. Want juist die herkenning raakt!

Thema #5

Inspiratie
Dan is het tijd om naar buiten te kijken. Wat zijn merken, beroemdheden en verhalen die jou raken en inspireren? We delen tal van voorbeelden vanuit jouw archetype. En we helpen jou onderzoeken wat je zo raakt in die anderen en wat je van ze kunt leren. 

Thema #6

Ideale klanten en trends
Er is een reden waarom jouw ideale je ideale klant is. Het is synergie. Want als het goed is, vindt hij (of zij) jou ook te gek! Er zijn waarden die jullie delen, en waar hij mee bezig is en wat hem bezighoudt, is wat jij brengt. Deze week ontdek je hoe dat zit!

Thema #7

Je woorden

En dan is het tijd om de kern van je merk zichtbaar te maken. Bijvoorbeeld met taal. Onbewust en impliciet spreek jij de taal van je ideale klant. Tijd om dat bewust en expliciet te maken. Weten wat raakt, en begrijpen waarom. Hoe zou het zijn: de juiste toon en nooit meer verlegen om woorden? En: om te kunnen benoemen waar jij van bent. 

Thema #8

De kracht van verhalen
Mensen zijn verhalenvertellers. Storytelling wordt dan ook met de dag belangrijker voor merken. Maar laten we maar meteen eerlijk zijn: dan is het wel van belang dat de verhalen die je vertelt kloppen. Deze week laten we je de plots en verhaallijnen zien die passen bij jouw archetype. Een feest van herkenning!

Thema #9

Content geeft inhoud

Met content geef je inhoud aan je merk. Dat gaat ver voorbij social media. Content is de inhoud die jouw klanten tegenkomen op ál je customer touchpoints. Welk type content past bij jou? Merken met jouw archetypen hebben een natuurlijke voorkeur voor een specifiek type. Klopt die ook voor jou?

Thema #10

Beeld dat klopt

Bij het woord 'branding' denken we vaak direct aan kleuren en logo's. En hoewel die wel degelijk belangrijk zijn, kunnen ze alleen maar kloppen als ze in lijn zijn met de binnenkant en alle andere onderdelen. Deze week nemen we je mee in archetypische beelden, kleuren, vormen en letters. En bepaal jij wat past bij jou. 

Thema #11

Marketing
Ook als het gaat om marketing, zijn er archetypische voorkeuren. Maar omdat veel ondernemers wél goed zijn in hun vak maar niet per se begrijpen hoe marketing werkt (en wat er allemaal mogelijk is) volgen ze adviezen en voorbeelden van anderen. En die kloppen lang niet altijd. Maar wat dan wel? Je ontdekt het deze week. 

Thema #12

Business decisions

Native Branding is het creëren van een merk dat klopt, in de breedste zin van het woord. Dat gaat verder dan de juiste beelden, en verder dan kloppende communicatie. Een merk klopt als álles congruent is, dus ook je aanbod, je werkwijze, de relatie die je hebt met je klanten. En nog veel meer. Welke business decisions maak jij?

Native Brand programma

Drie archetypen, twaalf thema's

Een jaar lang toegang tot het zorgvuldig opgebouwde programma waarin ik je twaalf 'weken' lang met uitgebreide video's meeneem in de (belevings)wereld van jouw drie archetypen, en >100 sheets vol (arche)typische woorden, waarden, kleuren, beelden, verhalen, karakters, merken, werkwijzen en voorbeelden van marketing, die je kunt downloaden en bewaren.

Werkboek met dertig opdrachten

Een mooi vormgegeven werkboek met dertig opdrachten die je helpen aan helderheid en alignement. Alles om van jouw merk Een Merk Dat Klopt te maken. 

Ervaringen van deelnemers

Wetenschap en intuïtie
Dit programma is een combinatie van wetenschap en intuïtie. Je leert het laatste volgen, maar de uitleg is mindblowing. Je ontdekt wat er allemaal achter zit.


De energie van Francien is aanstekelijk. De kwaliteit is excellent.


Ik beveel dit programma aan aan iedereen die een kloppend merk wil onderzoeken en dit op congruente wijze wil uiten. Je leert jezelf écht kennen!

Gerwin
Uniek

Het Native Brand programma is uniek in zijn soort, inhoudelijk sterk en aansprekend én zet je simpelweg in beweging.

Dit is zoveel meer dan branding. Het is storytelling, contentmarketing, taal, klantreis én psychologie. De diepere lagen van je merk. 


Het is een brede en complete vorm van persoonlijke ontwikkeling. Met ook nog eens prachtig materiaal.

Faye

Deep dive

Een deep dive in wie je bent en wat dat betekent voor je merk. Concrete oefeningen die ervoor zorgen dat je stappen zet. 


Je wordt uitgedaagd om onfortabel te zijn. Om net even over de drempel te stappen. Een licht en vriendelijk duwtje dat vaak hard nodig is. 


Weinig mensen kunnen mij langere tijd geboeid houden en me het gevoel geven dat ze me echt iets leren. Francien wel. 

Bianca