Native Brand programma (1:1 met Francien)

het originele programma, exclusief en diepgaand

12

diepgaande, verhelderende 1:1 gesprekken met Francien, die richting en energie geven

zorgvuldig

opgebouwd programma waarin we vanuit twaalf verschillende perspectieven naar jou en je merk kijken

>1000 uur

research gebundeld in archetypische woorden, beelden, verhalen, overtuigingen en beloften

De échte keuze

Heel eerlijk. Het is niet evident om te kiezen voor wat klopt. Want wat is dat eigenlijk? Het vinden van helderheid en échte antwoorden in je merk is bijna niet te doen zonder iemand die met je meekijkt en je spiegelt. In het 1:1 Native Brand programma maken we samen een intensieve reis naar de essentie van je merk.

Dat vraagt iets van jou, maar ook van mij. Jaarlijks kunnen daarom niet meer dan tien ondernemers starten met deze ontdekkingsreis. Een keuze dus die je heel bewust wilt maken. Als het klopt voor jou. En voor mij. Die match onderzoeken we in een uitgebreid kennismakingsgesprek.

Dit exclusieve programma is iets voor jou als: 

Je al een tijd onderneemt en je dat met succes doet.


Je voelt dat er meer is dan je nu waarmaakt: meer impact, meer regie op de opdrachten die je doet, meer vastkrijgen wat nu eigenlijk jouw rol, waarde, betekenis, verhaal en belofte is. Misschien wel je nalatenschap vormgeven. 


Je weet dat je iets anders te brengen hebt dan je collega's in de branche, maar je niet de woorden hebt om uit te leggen wat dat 'anders' is.


Je flink wat zelfkennis hebt en al meerdere mooie ontdekkingen deed over jezelf (en je werk of merk) maar de échte helderheid nog ontbreekt.


Je klaar bent met zoeken en nu wel eens wilt vinden.


Je slim bent, te slim voor jezelf misschien wel, waardoor je nog wel eens twijfelt.


Je 'weet' dat het nu tijd is voor jou en je verhaal. Om op te staan. Kleur te bekennen.


Je bereid bent te investeren in het vinden van helderheid en échte antwoorden: in tijd (dedicated time), geld en aandacht. 


Je bereid bent om nog één keer de diepte in te gaan. Ontdekken en waarmaken.

Omdat...


Je diep vanbinnen weet dat je de wereld iets te brengen hebt dat groter is dan je nu waarmaakt. Omdat jij met jouw visie op die wereld, jouw manier van werken en je kennis, kunde en ervaring het verschil kan maken, hoe klein of groot dan ook. 

Iedere reis is anders...

... en toch zijn de bewegingen die iedere ondernemer maakt ongeveer dezelfde.

Beweging 1: verder kijken

De reden dat klanten voor jou kiezen, heeft minder te maken met de kwaliteit van je product of dienst dan je denkt. Het geheim van je aantrekkingskracht ligt in dat wat het meest vanzelfsprekend voor je is. Je blinde vlek. Dus kijken we verder. Welk gevoel geef jij mensen eigenlijk? Waarom willen ze bij jou zijn? Wat breng je ze, als het niet om je product of dienst gaat? Welke belofte doe je?

Beweging 2: navigeren in de mist

Het is een reis door de mist. Door je te verdiepen in de wereld en belevingswereld van jouw archetypen, en door hun bril naar jezelf en je merk te kijken, ontdek je dat er logica in zit. It all makes sense. Dit is wat ik doe, vertel en breng! We vinden houvast, een plaatje ontstaat. Misschien nog geen concrete vorm, maar de contouren worden zichtbaar.

Beweging 3: going native

Maar we willen niet alleen ontdekken, ook waarmaken. Wat we daarvoor nodig hebben, is échte helderheid. Antwoorden. Dus duiken we de diepte in. We onderzoeken. We maken het onbewuste bewust en het onzichtbare zichtbaar. Intensief, confronterend en onwaarschijnlijk verrijkend. Omdat we jouw rol, waarde en betekenis in het leven van anderen en de wereld ontdekken.

Beweging 4: anders kijken

Als antropoloog ben ik getraind om het gewone te zien in wat anders lijkt, en het bijzondere in het gewone. Ook naar jou en je merk kijken we als een antropoloog. Van binnen naar buiten, van buiten naar binnen, en weer andersom. We onderzoeken je ideale klant, maatschappelijke trends en zien wat jouw mentorrol is en waarom (en hoe!) jouw verhaal je klant raakt.

Beweging 5: herkenning en identificatie

Dat raken heeft te maken met herkenning en identificatie. Wist je dat de meeste 'kleinere' (in de zin van: niet de CEO's van grote corporates) ondernemers klanten hebben die ergens een beetje op hen lijken? Of die juist iets meer op hen zouden willen lijken. ;-) Daar waar de werelden van jou en je ideale klant elkaar overlappen, onstaat magie. Dus willen we weten hoe het er daar uitziet.

Beweging 6: the moment of clarity

En dan opeens is alles duidelijk. Wie je bent en wat je brengt in je merk. Als de mist optrekt en je helderder ziet dan ooit. Dat je zomaar ineens begrijtp waar jouw merk écht over gaat. De essentie, de ziel, de belofte die je doet. Jouw unieke waarde en betekenis. Het is het aller-, aller-, allermooiste aan mijn werkL keer op keer getuige mogen zijn van dát moment. Ik kan het met geen woorden omschrijven. Je zult het zelf moeten ervaren.

Beweging 7: alignement

Vanuit die helderheid is het tijd om vast te pakken. In Een Merk Dat Klopt is alles wat je denkt, doet en zegt met elkaar in lijn. De buitenkant met de binnenkant. Dat gaat niet over perfectie, wel over authenticiteit.

Dat doe je zelf, maar je hoeft het niet alleen te doen. Als je wilt, maak ik jouw op maat gemaakte Strategie voor Een Merk Dat Klopt, met daarin je positionering in de branche, corporate story en belofte. Met een beschrijving van je ideale klant, jouw mentorrol en actuele maatschappelijke trends. Met woorden, verhalen, beelden en kleuren die kloppen voor jou. En natuurlijk adviezen op gebied van marketing en business decisions.

Beweging 8: waarmaken

Dan staat niets je meer in te weg om op te staan voor wat je te brengen hebt. Maximale impact, met minimale moeite omdat je doet wat klopt. Dit gaat over steeds opnieuw weer kiezen voor wat klopt, en dat zichtbaar, voelbaar en MERKbaar maken. Een kwestie van leiderschap. En weet je wat? Door te kiezen voor dit 1:1 Native Brand programma maak je deel uit van een groeiende community van ondernemers die hun kloppende merk waarmaken, en elkaar daar maar wat graag bij helpen. Bijvoorbeeld tijdens de Waarmakerijen die we organiseren. Francien vertelt je er graag meer over. 

Ervaringen van deelnemers

Magisch
Samenwerken met Francien is niet een kwestie van adviezen opvolgen. Het is een reis. Er gebeurt iets magisch met Francien als je haar in het midden van alles durft te zetten. 


Mijn tip? Wees open, eerlijk.


Pak haar hand en laat je vooral meevoeren, want eigenlijk is het jóuw weg naar binnen.
Sam - Common Heroes
Mijn eigen taal

Het Native Brand programma en de heerlijke, eerlijke gesprekken met Francien hebben mij mijn eigen taal gegeven. Daarmee ben ik in staat om veel beter uit te leggen wie ik ben en hoe ik werk.


Het zorgt ervoor dat mijn klanten écht voor mij kiezen, het werk beter klopt en we meer bereiken. Niet perfect, maar wel veel beter dan het ooit was. En dat is zó fijn!

Christianne - CeeCee

Cultuur

Als nieuwe speler in een traditionele branche, wisten we heus wel dat we iets anders te brengen hadden. Maar wat dat was, en waarom juist dat? We kunnen ons al bijna niet meer voorstellen dat we het niet wisten. Want het is zo logisch! Het klopt. 


Francien helpt ons nu met het scherp houden van ons merk en betrekken van ons team.

Harm, Jeroen en Roderick - TOP

Investering

De investering van het 1:1 Native Brand programma, valt uiteen in twee delen:

Het zorgvuldig opgebouwde programma en de twaalf intensieve gesprekken:
8500 euro

Jouw op maat gemaakte Strategie voor Een Merk Dat Klopt, in woord en beeld, inclusief oplevering:
4500 euro

Samen kosten ze 12.500 euro. Dat is exclusief BTW, en verder inclusief alles. Ook maak je een jaar lang deel uit van de Een Merk Dat Klopt community, met daarin natuurlijk Francien als jouw merkgeweten.

Dan nog even praktisch...

Het 1:1 Native Brand programma duurt ongeveer drie maanden. Wil je na afloop ook jouw op maat gemaakt Strategie voor Een Merk Dat klopt ontvangen? Reken dan op een maand of vier. In principe spreken we elkaar in de eerste drie maanden wekelijks. Dan kan online, via Zoom. In voorbereiding op onze gesprekken kijk jij naar thematische video's waarin ik je meeneem in de wereld en belevingswereld van jouw dominante archetype(n) en maak jij een opdracht uit het werkboek. Dat is het startpunt van ons gesprek. 


Hou er rekening mee dat dit je zo'n drie uur per week kost, inclusief ons gesprek. Als je Strategie voor Een Merk Dat Klopt klaar is, draag ik hem aan je over onder genot van een lekkere lunch.