Ondernemersnetwerken! Ik hou ervan. Omdat de meeste al lang niet meer die old boys networks zijn, waar borrelende bobo's over hun meest recente investeringen staan op te scheppen. Nee hoor. Meestal zijn het ontmoetingsplekken waar ondernemende geesten samenkomen: broedplaatsen van ideeën vol energieke uitwisselingen, waar ambitie, inspiratie en onderlinge support de mores is. 

Ik hou ervan dus. Van zo'n ondernemersnetwerk als dat van jou. 


Ik kom er dan ook graag en vaak. Als deelnemer in mijn eigen netwerken, maar ook als spreker bij andere netwerken, in alle soorten en maten. Van intervisiegroepen, businessclubs en ontbijtnetwerken tot brancheorganisaties en ondernemersverenigingen. 


Speciaal voor ondernemersnetwerken ontwikkelde ik Een Merk Dat Klopt Inspiratiesessies: vrolijke, kennisrijke en interactieve lezingen vol herkenning, hilariteit en helderheid. Iedereen gaat gegarandeerd naar huis met (soms levensveranderende) inzichten én een exemplaar van mijn eerste boek: Anders Kijken op weg naar Een Merk Dat Klopt. Samen starten jullie je ontdekkingsreis naar wat klopt voor jou (en waarom).

Een Merk Dat Klopt?

Eerst even een misverstand uit de wereld helpen. Je merk, dat is niet je logo. Ook niet je huisstijl of vormgeving. En zelfs niet je communicatie. Onder al die zichtbare, expliciete uitingen gaat iets groters schuil. Je verhaal. Je belofte. Je karakter. Het gevoel dat je mensen geeft. Je ziel. Dát is je merk.



Your business is the body. Your brand is the soul.


In Een Merk Dat Klopt is alignement tussen alles wat je denkt, doet en zegt. Van je woordgebruik tot je werkwijze, van je promotie tot je pricing. Je manier van werken, je communicatie en alles daartussen. De buitenkant in lijn met de binnenkant. Een merk dus dat is gebaseerd op wie je écht bent, hoe je naar de wereld kijkt en wat je belangrijk vindt. Die alignement gaat niet over perfectie, maar wel over authenticiteit. Het klopt, en dat voelen mensen. 


Met Een Merk Dat Klopt raak je moeiteloos je ideale klant. Moeiteloos omdat het klopt voor jou, raak omdat het klopt voor je ideale klant. Een Merk Dat Klopt gaat over leiderschap: over steeds opnieuw kiezen voor wat klopt. En over zichtbaarheid: je merk is uniek en onderscheidend. Waardoor je opvalt. 


Wat je daarvoor nodig hebt, is helderheid. 


'Wat klopt' zit verstopt in je vanzelfsprekendheden, in dat wat jij 'de normaalste zaak van de wereld' vindt. Wat je nodig hebt is een methode om het onbewuste bewust te maken. En die heb ik.

Een Merk Dat Klopt Inspiratiesessie

Een Merk Dat Klopt Inspiratiesessie

Tijdens de Inspiratiesessie neem ik jullie op een twee uur durende reis door de wereld van de archetypen. Ik laat jullie zien én voelen hoe die twaalf oerkarakters - personificaties van universeel menselijke verlangens - elk iets anders (en iets heel moois!) teweegbrengen.


null


Gelardeerd met aansprekende voorbeelden van grote en kleine merken, laat ik jullie de kracht van een merk met karakter zien. Maar niet zonder dat we natuurlijk samen op zoek gaan naar verhalen en anekdotes van herkenning. Want elk merk heeft karakter nodig. Maar welke klopt voor jou?


null


De Inspiratiesessie is vrolijk en interactief, maar laat diepe, onuitwisbare inzichten achter.


En nee, dat hoef je niet van mij aan te nemen.

Herkenning
"Het is nu vier jaar geleden dat jij die sessie hier deed. We stoten elkaar nog steeds regelmatig aan als we onszelf en elkaar betrappen op 'typisch buurjongengedrag' of 'echte heerserwoorden'."
Lieke, intervisiegroep
Inzichten
"Positief, energiek en heel veel herkenning! Inzichten die ons leven lang bij ons blijven. Dat gebeurt niet elke keer."
Edwin, businessclub
Best beoordeeld
"We hebben heel wat sprekers gehad in onze vereniging. Jouw workshop kreeg de beste beoordeling aller tijden. En dat zegt wat, want we hebben een kritisch publiek hier."
Faye, branchevereniging

> 50

Inspiratiesessies gegeven

9,4

Cijfer dat deelnemers geven

Iets voor jullie?

Ben jij bezig met de programmering van een bijeenkomst voor jouw ondernemersnetwerk en op zoek naar een workshop, lezing of masterclass die anders is dan alle anderen én die blijvende impact maakt? Boek dan Een Merk Dat Klopt Inspiratiesessie met Francien. 

De prijs van een Inspiratiesessie is afhankelijk van de grootte van je ondernemersnetwerk. 

Klein netwerk

Ben je een kleine intervisiegroep met maximaal tien deelnemers aan de Inspiratiesessie?


Dan betaal je het basistarief voor de Inspiratiesessie: 1000 euro (exclusief BTW, maar verder inclusief alles (en zelfs een exemplaar van het boek 'Anders Kijken op weg naar Een Merk Dat Klopt' voor iedere deelnemer). 
1000,-

Middelgroot netwerk

Ben je een middelgroot ondernemersnetwerk met elf tot en met vijftig deelnemers aan de Inspiratiesessie? 


Dan betaal je het basistarief voor de Inspiratiesessie van 1000 euro (voorwaarden zie kleine groepen) + 20 euro per deelnemer. 
1000,- (+ 20,- per deelnemer)

Groot netwerk

Ben je een grote (branche)vereniging met meer dan vijftig deelnemers aan de Inspiratiesessie?


Dan betaal je het basistarief voor de Inspiratiesessie van 1000 euro (voorwaarden zie kleine groepen) + 15 euro per deelnemer. 
1000,- (+ 15,- per deelnemer)
Een Merk Dat Klopt Inspiratiesessie is interessant voor iedere ondernemer, of je nu groot, klein, starter of ervaren bent. In de sessie is er ruimte voor de inbreng van deelnemers. Wil je een op maat gemaakte, op jouw branche of vereniging toegespitste sessie? Dat kan! 

Over de auteur

Francien van Eersel (1977) is antropoloog met meer dan vijftien jaar ervaring in het communicatievak. Met haar Native Brand methode helpt ze sinds 2017 ondernemers en (maatschappelijke) organisaties aan hun merk dat klopt. Haar antropologische kijk op branding is uniek in de wereld. Het gedachtengoed van Een Merk Dat Klopt kent drie pijlers: antropologie, archetypen en de Reis van de Held.

Francien is naast ondernemer en Native Brand strateeg ook spreker en auteur. Van haar hand verscheen in mei 2023 'Het Grote Boek voor Een Merk Dat Klopt'. Dat boek bestaat uit drie delen. Het eerste deel is ook los uitgegeven. 'Anders kijken op weg naar Een Merk Dat Klopt' is een laagdrempelige kennismaking met het gedachtengoed.

Deelnemers ontvangen aan het einde van de Inspiratiesessie een gesigneerd exemplaar van dit boek.

Tot slot

Nog even over die toffe ondernemers uit jouw netwerk, en waarom Een Merk Dat Klopt juist voor hen interessant is. 

In mijn werk als antropoloog en merkstrateeg ontmoette ik de afgelopen jaren ontelbaar veel ondernemers. Ik verdiepte me in hun manier van werken en leerde hun verhalen kennen. Al gauw viel me iets op.

Er zijn twee soorten ondernemers.

Sommigen (willen) doen wat hoort.

Anderen (willen) doen wat klopt.

Sommigen (willen) doen wat hoort

Je hebt mensen die doen wat anderen doen op de manier waarop die anderen het ook doen. Ze kopiëren bewust en onbewust wat succesvol is - of lijkt. Ze volgen de bestaande paden. Ze stellen weinig échte vragen, of hebben geen échte antwoorden. Soms - maar zeker niet altijd - hebben ze daar ook helemaal geen behoefte aan. Ze hanteren default strategieën en geijkte werkwijzen. Business as usual. 


Het leidt doorgaans tot onopvallende merken die niet te onderscheiden zijn van anderen. Met dertien in een dozijn teksten, weinig verrassende werkwijzen en een heleboel gemiste impact. Vooral omdat het meestal niet klopt. 


Anderen (willen) doen wat klopt

De andere groep, dat zijn de mensen met een verhaal. Zij hebben een eigen kijk op de wereld en doen de dingen op hun eigen manier. Anders, maar niet om het anders zijn. Anders omdat alleen dat klopt. Soms zijn ze zichtbaar en opvallend, maar heus niet altijd. Vaak hebben ze zelf niet in de gaten wat hun verhaal is, laat staan hoe mooi, groots en belangrijk het is. Dat het raakt, en waarom eigenlijk. Als ze dat wel begrijpen, kan het ook nog zijn dat ze niet goed weten hoe ze hun verhaal vertellen op een manier die klopt.


Voor die laatste groep is Een Merk Dat Klopt. 


null


Herken jij jezelf en je collega-ondernemers hierin? 


Een Merk Dat Klopt zorgt ervoor dat zij: 

⭐️ zichzelf als ondernemer serieus nemen
⭐️ écht begrijpen waarom klanten voor hen kiezen
⭐️ hun eigen taal spreken, die moeiteloos raakt
⭐️ zichzelf niet langer vergelijken met collega-ondernemers
⭐️ makkelijker, sneller en met meer vertrouwen de juiste besluiten nemen
⭐️ opvallen tussen alle anderen: niet langer dertien-in-een-dozijn
⭐️ met minder moeite meer resultaat (en impact) boeken


Dat gun je toch iedereen? Met een Inspiratiesessie zet je samen de eerste stap!