Fase 8: een nieuwe start

Starten met Native Branding in 2017 betekende voor mij: opnieuw beginnen na een periode van loslaten, herijken en verhelderen. Ik had ontdekt wat klopt. Tijd om waar te maken dus. In de reis die ik daarna maakte, herken ik acht fasen. 

Vandaag neem ik je mee in fase 8: een nieuwe start

👇🏻

In mijn werk als merkantropoloog ontmoette ik de afgelopen jaren ontelbaar veel ondernemers. Ik verdiepte me in hun manier van werken en leerde hun verhalen kennen. Al gauw viel me iets op.

Er zijn twee soorten ondernemers.
Veel van hen doen wat hoort. Anderen (willen) doen wat klopt.

De eerste groep zijn de mensen die doen wat anderen doen op de manier waarop die anderen het ook doen. Ze kopiëren bewust en onbewust wat succesvol is - of lijkt. Ze volgen de bestaande paden. Zij stellen zichzelf weinig vragen. Deze mensen zijn niet mijn klanten. Of nog niet. ;-)

De tweede groep zijn de mensen die een eigen kijk op de wereld hebben en de dingen op hun eigen manier doen - of willen doen. Anders, maar niet om het anders zijn. Anders omdat alleen dat klopt. Ze boeken resultaten, maar zijn vooral impactgedreven. Dit zijn de mensen waar mijn hart sneller van gaat kloppen.

Hoewel elke reis die zij maken op weg naar Een Merk Dat Klopt uniek is, ken ik die reis op mijn duimpje. Ze verkennen, ontdekken en maken waar.

Het was mijn langgekoesterde wens. Een nieuwe test ontwikkelen die antwoord geeft op die ene, prangende vraag die zij stellen. Klopt mijn merk?

Het me gelukt! Met de grote KLOPT JE MERK? check ontdek je waar je staat op weg naar Een Merk Dat Klopt. Of je toe bent aan verkennen, ontdekken of waarmaken. En wat je dan kunt doen.

De grote KLOPT JE MERK? check brengt niet alleen inzicht aan ondernemers, het ordent ook mijn hulpaanbod. Een Routekaart, van start tot finish - die je gratis krijgt als je de grote KLOPT JE MERK? check doet. Daarmee is in één oogopslag helder wat jou te doen staat en wat ik daarin voor je kan betekenen. Van Het Grote Boek voor een Merk Dat Klopt tot het Native Brand programma, van FIELD NOTES | een antropologische verkenning van je wereld, branche en merk tot De Waarmakerij. Plus heel veel te leren en doen voor professionals die met archetypen (willen) werken.

Ik hou ervan. Na een periode van herbezinning - ik schreef er gisteren over - voel ik massa's energie en HEEL VEEL ZIN om weer lekker aan de slag te zijn. Binnenkort een volledige verbouwing van de website. Kom je kijken?

Vanaf morgen neem ik je mee in 10x acht levenswijsheden waar ik me aan vasthield en -hou.

Enne... de grote KLOPT JE MERK? check vind je hier: eenmerkdatklopt.nl/check

---

Ik ben Francien. Acht jaar geleden lanceerde ik de Native Brand methode. Een bijzondere reis volgde. Tot het einde van dit jaar deel ik 10 x acht dingen die ik tegenkwam, opdeed en meenam onderweg. Ik hoop dat het je meer inzicht geeft in jouw ondernemersreis.

1. De acht fasen waar ik doorheen ging ⬅️
2. De acht levenswijsheden die me op de been hielden
3. Acht mensen waar ik trots op ben
4. Acht inspiratiebronnen
5. De archetypen in acht type reisgenoten
6. Acht reden van klanten om te kiezen voor Een Merk Dat Klopt
7. Acht onmisbare tools voor mij als ondernemer
8. Acht dingen die ik ontdekte over ondernemen
9. De acht creaties waar ik het meest trots op ben
10. De acht mooiste complimenten die ik kreeg

Meer weten over mijn werk? Kijk gerust eens rond op de site.


Over de schrijver
Francien van Eersel is TR-IBU's founder and owner.
Reactie plaatsen