Starten met Native Branding in 2017 betekende voor mij: opnieuw beginnen na een periode van loslaten, herijken en verhelderen. Ik had ontdekt wat klopt. Tijd om waar te maken dus. In de reis die ik daarna maakte, herken ik acht fasen.
Vandaag neem ik je mee in fase 6: gedachtegoed.
👇🏻
"The first six letters of the word authority, spell: author'. There's a reason for it."
Ergens rond 2021 - 2022 ben ik fervent luisteraar van een podcast van schrijverscoach Angela Lauria. Ik moet bij dit soort podcasts altijd een beetje door de Amerikaanse grootspraak kijken - of luisteren. Maar terwijl ik als een soort ninja alle bla bla ontwijk, hoor ik zinnige dingen. Waaronder dus deze zin.
And you know what?
My girl Angela was right.
Een boek schrijven geeft je autoriteit. Je wordt door anderen gezien als expert, als 'thought leader', als iemand die weet hoe het zit of op zijn minst als iemand die de juiste vragen stelt.
Ook ik werd na de lancering van Het Grote Boek voor Een Merk Dat Klopt door ondernemers benaderd die me eerder niet zagen staan. Uitgenodigd voor koffie, podcasts* en lezingen. Serieuzer genomen. Gerespecteerd. Ik kon het zien aan hoe ze naar me keken en horen aan de woorden die ze gebruikten.
Ik ben niet iemand die van nature zelf aanzien claimt. Licht ongemakkelijk maakt het me, als mensen tegen me opkijken. Ik heb een haat-liefde-verhouding met het heerser archetype, daar zal het wel mee te maken hebben.
Toch slaat het ergens op.
Want weet je wat ik ontdekte tijdens het schrijven? Het niveau waarop je de materie moet begrijpen om het op papier over te kunnen brengen - zonder nuance, diepgang en betekenis te verliezen - is zoveel dieper dan wanneer je mensen live meeneemt in je verhaal.
Het Grote Boek voor Een Merk Dat Klopt maakt indruk. Dat hoor ik terug. Ik denk dat de belangrijkste reden daarvoor (naast dat het inhoudelijk natuurlijk gewoon een steengoed boek is 🤩) is dat ik twee dingen deed:
1. Ik puzzelde net zo lang tot werkelijk álles écht begreep. Tot het op de goede plek viel - werk dat jaren kostte.
2. Ik schreef vervolgens niet wat ík wilde vertellen, maar wat ik wist dat ondernemers willen/moeten lezen om verder te komen. Hun transformatie staat centraal in het hele boek.
En zo werd mijn gedachtegoed hún houvast op weg naar Een Merk Dat Klopt**.
Ik hou ervan.
*de állereerste podcast waar ik (de eerste) gast mocht zijn, is de Over Ondernemen podcast van de geweldige @michelle en @jaco. Luister je (nog een keer) mee? https://lnkd.in/eKiwsmGG
** je vindt het boek hier: eenmerkdatklopt.nl/boek
---
Ik ben Francien. Acht jaar geleden lanceerde ik de Native Brand methode. Een bijzondere reis volgde. Tot het einde van dit jaar deel ik 10 x acht dingen die ik tegenkwam, opdeed en meenam onderweg. Ik hoop dat het je meer inzicht geeft in jouw ondernemersreis.
1. De acht fasen waar ik doorheen ging ⬅️
2. De acht levenswijsheden die me op de been hielden
3. Acht mensen waar ik trots op ben
4. Acht inspiratiebronnen
5. De archetypen in acht type reisgenoten
6. Acht reden van klanten om te kiezen voor Een Merk Dat Klopt
7. Acht onmisbare tools voor mij als ondernemer
8. Acht dingen die ik ontdekte over ondernemen
9. De acht creaties waar ik het meest trots op ben
10. De acht mooiste complimenten die ik kreeg
Meer weten over mijn werk? Kijk gerust eens rond op de site.