Starten met Native Branding in 2017 betekende voor mij: opnieuw beginnen na een periode van loslaten, herijken en verhelderen. Ik had ontdekt wat klopt. Tijd om waar te maken dus. In de reis die ik daarna maakte, herken ik acht fasen.
Vandaag neem ik je mee in fase 4: impact vergroten.
👇🏻
Ergens zo rond het jaar 2020 bereikte één type vraag me regelmatig: wil jij me leren werken met archetypen zoals jij dat doet? De vraag kwam van professionals - meestal ondernemers - die ook met ondernemers, organisaties en merken werken.
Het voelde te vroeg. Ik stelde uit. Maar een paar vragenstellers liet niet los.
Dus organiseerde ik - midden in coronatijd - samen met hen een online 'benen op tafel' sessie. Het onderwerp: waar zoeken jullie naar, en is dat wat ik kan bieden, en hoe?
In die sessie leerde ik iets heel belangrijks:
De feitelijke kennis van en informatie over archetypen kun je overal opdoen. Er zijn boeken, websites, cursussen en trainingen. So far, so good.
Maar wat níet overal beschikbaar is - en waar deze professionals juist naar zochten - was iets anders:
- Werkelijk begrijpen wat de kracht en werking van de archetypen is.
- Ze doorgronden, zodanig in je vingers hebben dat je ze herkent bij je klanten.
- Leren hoe je ze toepast in je werk, als tool om je klanten nog beter te helpen.
- Ze niet gebruiken als hokjes, maar als tool voor meer (zelf)inzicht en bewustzijn.
- Een narrow-down in alle opties, die juist ook weer heel veel ruimte biedt. En die er vooral voor zorgt dat 'het klopt'.
- Ontdekken hoe de archetypen zorgen voor meer diepgang in je advies, voor argumenten onder te maken keuzes - hoewel je die door de herkenning met de archetypen waarschijnlijk niet meer nodig hebt. ;-)
Dat is relevant. Voor merkstrategen, marketeers, vormgevers, fotografen, tekstschrijvers, communicatieadviseurs, HR-specialisten, business coaches en financieel adviseurs. En zo kan ik nog wel even doorgaan.
Dus stapten zij in: in de jaaropleiding Een Merk Dat Klopt. Wat was het geweldig om te zien hoe iedere deelnemer - op zijn eigen unieke manier - de archetypen (en de daarbij horende Reis van de Held) omzetten in aanbod, werkwijze en belofte.
De jaaropleiding is na twee toffe edities voor even on hold. Binnenkort krijgt het een ander vervolg: een basiscursus Werken met Archetypen, met vijf verdiepende vervolgtrainingen. Diepgaand én praktisch. Met achter de cursussen een netwerk van professionals dat van elkaar leert, elkaars expertise gebruikt en er samen voor zorgt dat meer ondernemers en organisaties kiezen voor wat klopt.
De inhoud staat. De vorm ontstaat.
Alvast meer weten? Stuur me even een berichtje.
---
Ik ben Francien. Acht jaar geleden lanceerde ik de Native Brand methode. Een bijzondere reis volgde. Tot het einde van dit jaar deel ik 10 x acht dingen die ik tegenkwam, opdeed en meenam onderweg. Ik hoop dat het je meer inzicht geeft in jouw ondernemersreis.
1. De acht fasen waar ik doorheen ging ⬅️
2. De acht levenswijsheden die me op de been hielden
3. Acht mensen waar ik trots op ben
4. Acht inspiratiebronnen
5. De archetypen in acht type reisgenoten
6. Acht reden van klanten om te kiezen voor Een Merk Dat Klopt
7. Acht onmisbare tools voor mij als ondernemer
8. Acht dingen die ik ontdekte over ondernemen
9. De acht creaties waar ik het meest trots op ben
10. De acht mooiste complimenten die ik kreeg
Meer weten over mijn werk? Kijk gerust eens rond op de site.