Explained: verwondering
Misschien herken je het wel. Bij jezelf of bij de mensen om je heen. Het verlangen om ergens (of overal) onbevangen en zonder vooringenomenheid in te gaan. Een open mind die zowel vol als zonder verwachtingen is. Zoals een klein kind naar de wereld kijkt, opmerken wat anderen niet meer zien. Dit verlangen naar 'verwondering' is een universeel menselijk verlangen.
In deze longread neem ik je mee in sociaal-wetenschappelijke inzichten en trends. Waar komen die verlangens vandaan? Hoe worden ze in deze tijd getriggerd? Hoe sturen ze ons gedrag en dat van onze klanten? En wat kun (en wil) je ermee in jouw merk?
Dat dit artikel verschijnt in de maand van de onschuldige is geen toeval. De onschuldige is één van de twaalf archetypen waarmee wij ondernemers helpen met een merk dat klopt. En de onschuldige is de meest pure van het stel. Een open blik, vol verwondering. Onbevooroordeeld en optimistisch. Je écht kunnen verwonderen is een gave met grote kansen voor ondernemers die zich erin herkennen.
Je leest de longread onder de afbeelding. Maar eerst even dit.
Op een laagdrempelige manier de onschuldige in je merk verkennen? Bestel dan gewoon onze Toolkit voor een merk dat klopt (onschuldige editie).
Om te begrijpen waarom onschuldigen ons zoveel doen, moeten we ons verdiepen in verwondering. Een sociaal-wetenschappelijke exercitie die ons brengt langs escapisme, hoop, en het verlangen om eenvoud en geluk te ervaren.
(meer volgt)