Het Grote Boek voor Een Merk Dat Klopt

Inspirerend booklaunchevent voor ondernemers, visionairs, thought leaders en change makers

Op 24 mei 2023 is het zover...

De booklaunch van Het Grote Boek voor Een Merk Dat Klopt! Een groots event, speciaal voor ondernemers en leiders van maatschappelijke organisaties. Of eigenlijk voor de visionairs, thought leaders en change makers die zij zijn. Voor de mensen die de dingen anders doen, en die - met hun merk - een eigen, uniek verhaal te vertellen hebben. Voor de nieuwe leiders die we nodig hebben voor de nieuwe wereld die er voor ons ligt. Voor jou. 


Het programma is inspirerend en afwisselend. Gegarandeerd vol inzichten, nieuwe perspectieven en diepgang.

Het programma

9.30 uur | ontvangst met koffie en thee

We komen bij elkaar bij De Utrechtse Stadsvrijheid.


10.00 | opening en booklaunch
Francien van Eersel neemt ons mee in het verschil tussen 'doen wat hoort' en Een Merk Dat Klopt. We gaan meteen de diepte in. Weet jij eigenlijk wat klopt voor jou? Wat is de belofte die jij doet? Wat is jouw rol, waarde en betekenis in het leven van je ideale klant? Wat is jouw verhaal en hoe vertel je dat op een manier die raakt? En waarom is het tegelijkertijd zo fundamenteel én lastig om alignement aan te brengen in je merk? En wat kun je doen om er toch voor te zorgen dat het klopt?

We eindigen dit deel met de officiële lancering van Het Grote Boek voor Een Merk Dat Klopt.


11.00 uur | paneldiscussie
Dit is je moment om ál je vragen te stellen over Een Merk Dat Klopt. Ondernemers die je voorgingen, vertellen je met liefde hun verhaal én beantwoorden daarmee jouw vragen. Laat je inspireren door wat er allemaal kan gebeuren als je merk klopt.


null


12.00 uur | netwerklunch

Niets is zo voedend als lekker eten en drinken en een mooi gesprek met een nieuwe bekende. Tijdens de lunch stimuleren we uitwisseling en mooie gesprekken. 




13.00 uur | Twee workshoprondes
Een Merk Dat Klopt betekent alles in je merk in lijn brengen met wie je bent, omdat je alleen dan het juiste gevoel oproept. Mensen voelen dat het klopt! Dat gaat over je businessmodel, je groeistrategie en je werkwijze. Je promotie en acquisitie, de manier waarop je zichtbaar bent en de verhalen die je vertelt. Je vormgeving, beeldgebruik en visuele identiteit. Maar ook je aanbod, de plek waar je je klanten ontvangt en zelfs je pricing. 

Vier absolute professionals nemen je mee in hoe zij ondernemers in hun vakgebied daarbij helpen.

Fotografie
Mariske Krijgsman van PICTWIST maakt ondernemers zichtbaar, op een manier die klopt. De manier waarop je jezelf laat zien, kan anders, opvallender en vooral échter! Maar hoe weet je wat klopt voor jou? Welke foto's vertellen jouw verhaal zonder woorden? In deze workshop neemt Mariske je mee in de eerste stappen van haar Beeldkompas. Je gaat gegarandeerd naar huis met meer kennis en inzicht. En Mariske zou Mariske niet zijn als ze je niet naar huis stuurt met heel veel extra's.

null

Ondernemersreis
Erika Mouthaan van Belermo is accountant en fiscalist maar vooral gids voor ondernemers. Ondernemen is voor Erika als een reis. Starten, groeien en stoppen. Bij iedere volgende stap kun je kiezen voor wat klopt. Maar hoe weet je welke stap klopt voor jou? Wat zijn eigenlijk de gevolgen van de keuze die je maakt? Erika weet wat je te wachten staat en wijst je de weg. Tijdens deze workshop neemt ze je mee in de verschillende fasen van ondernemersschap. Je ontdekt waar je staat en welke volgende stap klopt voor jou.


Werkomgeving

Maarten Behrens van Leidmotiv begeleidt bedrijven naar een nieuwe werkomgeving die past bij de cultuur en de mensen in een organisatie. De plek waar mensen werken en samenkomen - en hoe die plek voelt - is belangrijker dan je denkt. Je kunt je er thuisvoelen, tot je beste werk komen, zin hebben in wat je doet. Als merk vertel je een verhaal, en wat je wilt is dat de plek waar je mensen ontvangt dat verhaal ondersteunt. Maarten laat in deze workshop zien hoe Leidnmotiv interieurs die kloppen ontwerpt én realiseert.

null


Marketing
Weten wat klopt in je merk is één ding. Dat waarmaken een tweede. Zichtbaar zijn is voor álle ondernemers cruciaal, maar de manier waaróp je zichtbaar bent, kan verschillen. Michelle Barten van Communicatiepakket helpt als marketingpartner ondernemers naar meer zichtbaarheid en meer resultaat. Maar wél op een manier die klopt. Dus ja, ze maakt gebruik van marketingwetten. Maar nee, die wetten hebben niet op ieder merk hetzelfde effect. Wil je ontdekken hoe je jouw merk kloppend in de markt zet? Dan wil je bij deze workshop zijn. 

null

15.00 uur | plenaire afsluiting en borrel
We sluiten de dag gezamenlijk af. Natuurlijk ben je van harte welkom om nog even te blijven hangen voor een borrel. We laten je sowieso niet naar huis gaan zonder je van alles mee te geven waarmee je thuis verder aan de slag kunt met het ontdekken en waarmaken van jouw kloppende merk!

Zo kun je je aanmelden*

* met je aankoop van onderstaand ontdekkerspakket krijg je alles: de boeken, het event én een ticket voor een online workshop Een Merk Dat Klopt. Met dit pakket maak je bovendien de eerste druk (2000 ex.) van Het Grote Boek voor Een Merk Dat Klopt mogelijk! Er is een plekje in de hemel gereserveerd voor jou!

Special edition ontdekkerspakket, met:

Anders Kijken op weg naar Een Merk Dat Klopt

Een special edition van het kennismakingsboek (128 p): gesigneerd en  gepersonaliseerd exemplaar, twv 50 euro.


Zo snel mogelijk op je deurmat.

Het Grote Boek voor Een Merk Dat Klopt

Een special edition van het koffietafelboek (416 p): gesigneerd en  gepersonaliseerd exemplaar, twv 150 euro.


Beschikbaar op 24 mei 2023.

Boeklaunchevent op 24 mei 2023

Een booklauch, maar zoveel meer. Sprekers, workshops en meer. Alles natuurlijk over Een Merk Dat Klopt. En met dit ontdekkerspakket ben jij erbij. 


Ticket met korting, van 120 euro voor 90 euro.

Bonus: online workshop Een Merk Dat Klopt

Een online workshop waarin je ontdekt wat klopt voor jou, en wat Een Merk Dat Klopt jou allemaal kan brengen.  Vindt meerdere malen plaats na 24 mei 2023.


Ticket twv 50 euro voor 0 euro.

Alleen een kaartje voor het event kopen?

Dat kan natuurlijk ook. Je bestelt hem hieronder


Over de auteur

Francien van Eersel (1977) is antropoloog met meer dan vijftien jaar ervaring in het communicatievak. Met haar Native Brand methode helpt ze sinds 2017 ondernemers en (maatschappelijke) organisaties aan hun merk dat klopt. Haar antropologische kijk op branding is uniek in de wereld. Het gedachtengoed van Een Merk Dat Klopt kent drie pijlers: antropologie, archetypen en de Reis van de Held.

Van de redacteur...

Het klopt
"Het klopt, Francien! Ik kan je bijna horen praten. Het beeld dat een merk klopt door naar buiten - naar binnen - naar buiten -  naar binnen en tussen de ruimtes te kijken is heel gaaf en vernieuwend. Een fundamenteel andere manier van kijken naar merken dan de klassieke marketingaanpak. Niet de (rationeel ontlede) klant centraal stellen met werkwijzen en communicatie die op zijn of haar behoeften zijn gericht. Maar onderzoeken waar dat juist ook klopt voor jou en jouw merk. Dat is overigens ook duurzaam, eerlijk en past bij deze tijd. Zo goed dat dat je verhaal nu echt voor iedereen bereikbaar is in prachtige en inspirerende boeken."
Marijke Reiring

⭐ Prachtig vormgegeven koffietafelboek(en)

⭐ Vol inzichten over ondernemen in een nieuwe wereld.

⭐ Met tal van échte verhalen van ondernemers met een Merk Dat Klopt.

⭐ Een fundamenteel andere manier van kijken naar branding en marketing.

⭐ Boordevol achtergrondinformatie over alle archetypes en de Reis van de Held.

⭐ Inzicht in trends die jou(w archetype) juist nu relevantie geven.