We komen bij elkaar bij De Utrechtse Stadsvrijheid.
10.00 | opening en booklaunch
Francien van Eersel neemt ons mee in het verschil tussen 'doen wat hoort' en Een Merk Dat Klopt. We gaan meteen de diepte in. Weet jij eigenlijk wat klopt voor jou? Wat is de belofte die jij doet? Wat is jouw rol, waarde en betekenis in het leven van je ideale klant? Wat is jouw verhaal en hoe vertel je dat op een manier die raakt? En waarom is het tegelijkertijd zo fundamenteel én lastig om alignement aan te brengen in je merk? En wat kun je doen om er toch voor te zorgen dat het klopt?
We eindigen dit deel met de officiële lancering van Het Grote Boek voor Een Merk Dat Klopt.
11.00 uur | paneldiscussie
Dit is je moment om ál je vragen te stellen over Een Merk Dat Klopt. Ondernemers die je voorgingen, vertellen je met liefde hun verhaal én beantwoorden daarmee jouw vragen. Laat je inspireren door wat er allemaal kan gebeuren als je merk klopt.
12.00 uur | netwerklunch
Niets is zo voedend als lekker eten en drinken en een mooi gesprek met een nieuwe bekende. Tijdens de lunch stimuleren we uitwisseling en mooie gesprekken.
13.00 uur | Twee workshoprondes
Een Merk Dat Klopt betekent alles in je merk in lijn brengen met wie je bent, omdat je alleen dan het juiste gevoel oproept. Mensen voelen dat het klopt! Dat gaat over je businessmodel, je groeistrategie en je werkwijze. Je promotie en acquisitie, de manier waarop je zichtbaar bent en de verhalen die je vertelt. Je vormgeving, beeldgebruik en visuele identiteit. Maar ook je aanbod, de plek waar je je klanten ontvangt en zelfs je pricing.
Vier absolute professionals nemen je mee in hoe zij ondernemers in hun vakgebied daarbij helpen.
Fotografie
Mariske Krijgsman van PICTWIST maakt ondernemers zichtbaar, op een manier die klopt. De manier waarop je jezelf laat zien, kan anders, opvallender en vooral échter! Maar hoe weet je wat klopt voor jou? Welke foto's vertellen jouw verhaal zonder woorden? In deze workshop neemt Mariske je mee in de eerste stappen van haar Beeldkompas. Je gaat gegarandeerd naar huis met meer kennis en inzicht. En Mariske zou Mariske niet zijn als ze je niet naar huis stuurt met heel veel extra's.
Ondernemersreis
Erika Mouthaan van Belermo is accountant en fiscalist maar vooral gids voor ondernemers. Ondernemen is voor Erika als een reis. Starten, groeien en stoppen. Bij iedere volgende stap kun je kiezen voor wat klopt. Maar hoe weet je welke stap klopt voor jou? Wat zijn eigenlijk de gevolgen van de keuze die je maakt? Erika weet wat je te wachten staat en wijst je de weg. Tijdens deze workshop neemt ze je mee in de verschillende fasen van ondernemersschap. Je ontdekt waar je staat en welke volgende stap klopt voor jou.
Werkomgeving
Maarten Behrens van Leidmotiv begeleidt bedrijven naar een nieuwe werkomgeving die past bij de cultuur en de mensen in een organisatie. De plek waar mensen werken en samenkomen - en hoe die plek voelt - is belangrijker dan je denkt. Je kunt je er thuisvoelen, tot je beste werk komen, zin hebben in wat je doet. Als merk vertel je een verhaal, en wat je wilt is dat de plek waar je mensen ontvangt dat verhaal ondersteunt. Maarten laat in deze workshop zien hoe Leidnmotiv interieurs die kloppen ontwerpt én realiseert.
Marketing
Weten wat klopt in je merk is één ding. Dat waarmaken een tweede. Zichtbaar zijn is voor álle ondernemers cruciaal, maar de manier waaróp je zichtbaar bent, kan verschillen. Michelle Barten van Communicatiepakket helpt als marketingpartner ondernemers naar meer zichtbaarheid en meer resultaat. Maar wél op een manier die klopt. Dus ja, ze maakt gebruik van marketingwetten. Maar nee, die wetten hebben niet op ieder merk hetzelfde effect. Wil je ontdekken hoe je jouw merk kloppend in de markt zet? Dan wil je bij deze workshop zijn.
Anders Kijken op weg naar Een Merk Dat Klopt
Beschikbaar op 24 mei 2023.
Francien van Eersel (1977) is antropoloog met meer dan vijftien jaar ervaring in het communicatievak. Met haar Native Brand methode helpt ze sinds 2017 ondernemers en (maatschappelijke) organisaties aan hun merk dat klopt. Haar antropologische kijk op branding is uniek in de wereld. Het gedachtengoed van Een Merk Dat Klopt kent drie pijlers: antropologie, archetypen en de Reis van de Held.
⭐ Prachtig vormgegeven koffietafelboek(en)
⭐ Met tal van échte verhalen van ondernemers met een Merk Dat Klopt.
⭐ Boordevol achtergrondinformatie over alle archetypes en de Reis van de Held.