Hoe iets kleins kan uitgroeien in iets groots. En dan heb ik het niet over een klein virus dat een pandemie wordt. Maar over mijn "Ik wil iets dóen!"-uitroep hier op LinkedIn nog geen drie weken geleden. Ik kon niet overzien dat het zou uitmonden in wat ik vandaag kan delen. Dus doe ik even mijn ogen dicht en haal ik diep adem. En dan begin ik maar gewoon te vertellen...
Het begon allemaal met een bijzondere Native Brand class op 18 maart 2020. Die class vindt elke maand plaats, en is normaal gesproken exclusief voor studenten en alumni van de Native Brand academy. Deze maand was de class eenmalig openbaar. Een antwoord op mijn verlangen om iets te dóen dus. En het thema van deze maand ‘Wat jouw klanten bezighoudt’ werd - hoe kan het anders... Corona!
Meer dan zestig ondernemers meldden zich. Het was ontroerend eerlijk, hoopvol en inspirerend om zoveel mensen bij elkaar te zien. Allemaal ondernemers op wie deze tijd massieve indruk maakt en die juist nu van betekenis willen zijn voor anderen.
Het ráákt!
Terwijl ik bezig was met de voorbereiding van de class raakte het me. Dat ik vanuit mijn kennis over de archetypen waar ik mee werk en de verlangens die zij representeren zó ontzettend veel begrijp van wat er gebeurt met mensen in deze gekke tijd. Ik zie hoe corona ons raakt. Verlangens triggert waarvan we niet wisten dat we ze hadden en ervoor zorgt dat we dingen ineens anders bekijken. Dat we andere dingen doen. Jij, ik en onze klanten. Dat begrip en inzicht is niet alleen heel geruststellend, maar ook onwaarschijnlijk waardevol. Zeker als je ondernemer bent en je wereld op zijn kop staat en er van je wordt verwacht dat je dapper, creatief en (veer)krachtig bent.
Inzicht delen
Dapper, creatief en (veer)krachtig zijn is een stuk makkelijker met dat inzicht. Dat merkte ik toen ik hoorde wat de Native Brand class losmaakte bij deelnemers. Dus besloot ik alles ‘op papier’ te zetten.
Eerlijk? Ik weet werkelijk niet hoe ik het voor elkaar kreeg. Tussen het home schoolen door, veelal in de avonduren en nachtelijke momenten van rust. Maar het moest er kennelijk uit. Want écht wel vol trots kan ik het nu met jullie delen: het interactieve miniboek 'Betekenisvol ondernemen in tijden van corona'.
Een boek dat in 26 pagina’s uitlegt waarom juist in deze tijd ons bewustzijn groeit, en waarin je ontdekt welke kansen dat jou als ondernemer geeft. Hoe je ervoor zorgt dat je juist nu aantrekkelijk bent, op een manier die klopt. Het een eerlijk, optimistisch en hoopgevend verhaal. Met veel mooie voorbeelden en inspiratie. En iedereen mag het lezen. Daarom is het gratis. Ondernemers united, toch?
En er is meer...
Dus kom je een kijkje nemen op de website van de Native Brand academy? Daar vind je een speciale pagina over betekenisvol ondernemen in tijden van corona. Met naast het miniboek ook een opname van de Native Brand class | coronaspecial en veel andere tools die je helpen om als ondernemer dapper, creatief en (veer)krachtig te zijn. Én een manier waarop ondernemers elkaar in deze tijd kunnen helpen.
Je bent meer dan welkom om het geheim van jouw aantrekkingskracht te ontdekken. Altijd, maar zeker nu.
Liefs, Francien