Anders Kijken magazine

Elke twee maanden een unieke dosis inspiratie voor ondernemers

Dat wil ik

“The real voyage of discovery consists not 

in seeking new landscapes, but in having new eyes.”

- Marcel Proust 

Op de vulpen die Francien van Eersel - antropoloog en owner/founder van TR-IBU, Native Branding en #eenmerkdatklopt - van haar kinderen krijgt, staat een prachtige gravure: all that now exists was once imagined. 

Verbeeldingskracht is wat de wereld vooruit brengt. Voor verbeeldingskracht moet je verder kunnen kijken dan de rest. Het bijzondere in het gewone opmerken en het gewone in het bijzondere. Je moet ervoor - met andere woorden - anders kijken. 

Anders kijken. Wat een prachtige bezigheid! Een bron van inzichten, fundamentele kennis over hoe de wereld werkt en nieuwe perspectieven. Having new eyes, zoals Marcel Proust dat noemt. Het is de basis van Native Branding. En de ‘default mode’ van menig antropoloog. 

Wat een geluk dat Francien niet alleen anders kijkt, maar anderen ook graag meeneemt op haar ‘voyage of discovery’ én ook nog eens graag schrijft. Haar verhalen, gedachten en ontdekkingen worden al jaren met groot enthousiasme gelezen door ondernemers en ondernemende mensen.

6

echte ondernemersthema's per jaar

ontelbare

nieuwe perspectieven en verrassende inzichten

24

prachtig vormgegeven
full-colour pagina's

Deze webpagina is nog 'onder constructie'. Net als het Anders Kijken magazine overigens. Als we zover zijn, kun je hier alle losse themanummers bestellen én je abonneren. Hierboven vind je er alvast drie. Maar dit is het idee...

Wil jij ook tweemaandelijks een unieke dosis inspiratie ontvangen die je 1) voedt met verrassende perspectieven, 2) verlicht met visionaire onderzoeken, kennis en inzichten, 3) meevoert in de wereld van trends en ontwikkelingen, 4) prikkelt met uitdagende verhalen, en 5) stimuleert om anders te (blijven) kijken naar jezelf, je merk en de wereld waarin je je beweegt? Abonneer je dan vandaag nog op Anders Kijken. Je ontvangt het online magazine - met zes keer per jaar een ander ondernemersthema - exclusief in jouw mailbox. En als je wilt in december alle nummers in print. Even weg van je scherm en échte aandacht voor iets anders. Fijn hoor. 

Thema #001
Mensen en merken

jan-feb 2021

€ 17,- (los nummer)
We zijn gaan geloven dat mensen en business twee heel verschillende dingen zijn. Dat business gaat over ratio. Niets is minder waar, en de roep naar meer menselijkheid is groot. En dit is wat álle grote trendbureaus ons vertellen... 

Thema #002
Ontspanning

maa-apr 2021

€ 17,- (los nummer)

Als je de betekenis van het woord ont-spannen begrijpt, zou je denken dat het ons makkelijk afgaat. Maar niets is minder waar. Hoe komt dat en welke overtuigingen zitten erachter?

Thema #003
Geld

mei-jun 2021

€ 17,- (los nummer)
Geld en ondernemen. Die hebben alles met elkaar te maken. En toch is er weinig zó complex én variabel (en gevoelig) als hoe ondernemers met geld omgaan en welke rol geld speelt in hun bedrijf. Een interessant overzicht.