Levenswijsheid 1: over verbeeldingskracht

Wat ondernemen is, daar verschillen de meningen meer over dan je denkt. Over één ding is eigenlijk iedereen het wel eens: het is niet vaak business as usual. Creativiteit, lef, kansen zien en benutten, risico's nemen. Het is onrustig, en het hoort er allemaal bij. 

Het is acht jaar geleden dat ik startte met Native Branding (Een Merk Dat Klopt). In die acht jaar vond ik inspiratie en houvast in acht levenswijsheden. Ik deel ze graag met je. 

Vandaag neem ik je mee in de eerste levenswijsheid, over verbeeldingskracht.

👇🏻

Op mijn verjaardag in 2022 kreeg ik van mijn jongens een vulpen. Ik was in die tijd hartstikke druk met het schrijven van Het Grote Boek voor Een Merk Dat Klopt. En een pen geven aan een schrijver... dat is natuurlijk gewoon een heel goed idee.

Zeker als het een vulpen is. En helemaal als óp die vulpen ook nog eens een van mijn lijfspreuken staat (en ze er zelf zulke lieve dingen mee schrijven 💜).

All that now exists was once imagined.
Alles wat nu bestaat, is ooit bedacht.

Het is niet waar natuurlijk. Niet álles is bedacht. De natuur gaat zijn gang, los van wat wij als mensen bedenken. Om maar wat te noemen.

Bovendien: dikwijl is iets bedácht op manier A, maar wordt het gebruikt op manier B. Ook de menselijke natuur laat zich niet altijd temmen, zullen we maar zeggen. Ik verkneukel me erom. 

Toch is deze levenswijsheid er een die mij, maar ook mijn klanten, helpt. Omdat wij change makers zijn. Visionairs misschien zelfs. Mensen die impact willen maken, hoe groot of klein dan ook. En je kunt alleen dingen veranderen als je ook voor je kunt zien dat (en misschien zelfs hoe) het anders kan. Daar heb je verbeeldingskracht voor nodig, en ideeën. 

Alles wat al wél gecreëerd is, geeft ons vertrouwen. Onze voorgangers laten ons zien dat je vanuit een idee iets écht nieuws in de wereld kunt neerzetten. Duurzame innovatie. Als je maar een beroep doet op je eigen verbeelding, én dat van anderen. Want als je onderneemt vanuit visie, ben je nooit lang alleen.

Wat vind jij van deze levenswijsheid? 

---

Ik ben Francien. Acht jaar geleden lanceerde ik de Native Brand methode. Een bijzondere reis volgde. Tot het einde van dit jaar deel ik 10 x acht dingen die ik tegenkwam, opdeed en meenam onderweg. Ik hoop dat het je meer inzicht geeft in jouw ondernemersreis.

1. De acht fasen waar ik doorheen ging 
2. De acht levenswijsheden die me op de been hielden ⬅️
3. Acht mensen waar ik trots op ben
4. Acht inspiratiebronnen
5. De archetypen in acht type reisgenoten
6. Acht reden van klanten om te kiezen voor Een Merk Dat Klopt
7. Acht onmisbare tools voor mij als ondernemer
8. Acht dingen die ik ontdekte over ondernemen
9. De acht creaties waar ik het meest trots op ben
10. De acht mooiste complimenten die ik kreeg

Meer weten over mijn werk? Kijk gerust eens rond op de site.