Fase 3: impact beseffen

Starten met Native Branding in 2017 betekende voor mij: opnieuw beginnen na een periode van loslaten, herijken en verhelderen. Ik had ontdekt wat klopt. Tijd om waar te maken dus. In de reis die ik daarna maakte, herken ik acht fasen. 

Vandaag neem ik je mee in fase 3: impact beseffen.

👇🏻

"Je bent er wel bij, toch?" 

Voordat ik mijn overvolle hoofd de kans kan geven om uitvluchten te bedenken, app ik terug. "Tuurlijk." 

"Mooi zo," is de reactie, "want we kunnen de loft niet openen zonder jou. Jij staat aan de basis. Van alles." 

Ik kijk beduusd naar mijn telefoon. Ik weet dat het niet waar is, wat Sam De Geus hier zegt. ZIJ is de basis van alles, met haar man Cees. Het is niet waar, maar wel eervol. En het raakt me. 

Het is 2019. Inmiddels ben ik twee jaar op stoom met het Native Brand programma. Ik zie heus wel wat het ondernemers brengt. De helderheid vooral. Maar om dat terug te horen, is écht te gek. En het maakt me ook een beetje verlegen. "We hebben geen grote vragen meer," vertelde Sam me al eerder. "We ondernemen nu zoveel makkelijker. En effectiever." 

De ontdekkingen die Sam in het Native Brand programma deed, leidden tot een nieuwe bedrijfsnaam én de transformatie van hun sportschool in een personal training loft. Compleet met lounge om lekker aan te zitten werken als dat zo uitkomt, geweldige koffie en een schaal voor de taart waarmee verjaardagen worden gevierd. De fitness apparatuur is er belangrijkste bijzaak. 

Het idee is even simpel als briljant. We zijn allemaal helden, maar een superheldenpak is niet verplicht. De nieuwe naam? Common Heroes. 

Natuurlijk was ik er, bij de opening van de loft. Het was een lange rit voor een kort bezoekje. Maar het was iedere minuut waard. 

Want natuurlijk, het is Sams voortvarendheid die inzichten direct omzette in zichtbaar resultaat. Maar wat is het heerlijk om diep vanbinnen te voelen: dit komt allemaal voort uit het Native Brand programma dat ík ontwikkelde, en de gesprekken die wíj voerden. 

Woon je in de buurt van Broek op Langedijk?
Dan wil je een kijkje nemen op commonheroes.nl.

Ken jij de impact van jouw werk? En hoe voortvarend ben jij, als je weet dat iets (niet meer) klopt?
Check hier waar je staat op weg naar Een Merk Dat Klopt: eenmerkdatklopt.nl/check

---

Ik ben Francien. Acht jaar geleden lanceerde ik de Native Brand methode. Een bijzondere reis volgde. Tot het einde van dit jaar deel ik 10 x acht dingen die ik tegenkwam, opdeed en meenam onderweg. Ik hoop dat het je meer inzicht geeft in jouw ondernemersreis.

1. De acht fasen waar ik doorheen ging ⬅️
2. De acht levenswijsheden die me op de been hielden
3. Acht mensen waar ik trots op ben
4. Acht inspiratiebronnen
5. De archetypen in acht type reisgenoten
6. Acht reden van klanten om te kiezen voor Een Merk Dat Klopt
7. Acht onmisbare tools voor mij als ondernemer
8. Acht dingen die ik ontdekte over ondernemen
9. De acht creaties waar ik het meest trots op ben
10. De acht mooiste complimenten die ik kreeg

Meer weten over mijn werk? Kijk gerust eens rond op de site.