Fase 2: bouwen, bouwen, bouwen

Starten met Native Branding in 2017 betekende voor mij: opnieuw beginnen na een periode van loslaten, herijken en verhelderen. Ik had ontdekt wat klopt. Tijd om waar te maken dus. In de reis die ik daarna maakte, herken ik acht fasen.

Vandaag neem ik je mee in fase 2: bouwen, bouwen, bouwen.

👇🏻

Het gevolg van 'starten voordat je er klaar voor bent' (ik vertelde er in mijn vorige post over) is dat je ná de start nog heel wat te doen hebt.

Toen ik de Native Brand test lanceerde, was het Native Brand programma er nog niet. Tuurlijk, in mijn hoofd bestond het al. Ik kende de opbouw, de inhoud en de werkwijze. Maar er was nog niets.

Het eerste programma dat ik verkocht, was het programma van de buurjongen*. Dus maakte ik die. En zo deed ik dat steeds opnieuw. Verkopen, en maken. Al snel volgde het programma van de ontdekkingsreiziger, de held en de magiër. Net zo lang tot ik (in 2021 pas!) ook het laatste programma afrondde. Sommige archetypen zijn nu eenmaal meer in trek dan anderen... 😉

* Van het Native Brand programma bestaan twaalf versies: voor elk archetype een. In het programma neem ik je mee in de wereld en de belevingswereld van jouw meest dominante archetype. Ik laat je door zijn bril naar jezelf, je werk en je merk kijken.

Het vraagt behoorlijk wat, om te creëren terwijl je ook aan het promoten, uitvoeren en zelfs doorontwikkelen bent. Om af te maken wat je begonnen bent. Zeker als je een beetje lijkt op mij.

Ik ben - met de onrustige combinatie van een ontdekkingsreiziger, creator en magiër in me - altijd vol ideeën, en beschik over een absurde dosis startersenergie. Maar dingen afmaken...

"Dat jij dit allemaal hebt gemaak én afgemaakt, is HEEL. ERG. KNAP," vertelde talentexpert Xander Cladder me, in wiens geweldige werk en merk ik me mocht verdiepen.

Er zijn twee redenen waarom het me tóch lukte.

1. Ik vertelde de ontdekkingsreiziger in me dat het maken van iedere versie van het Native Brand programma een nieuw avontuur was. De creator gaf ik het heft in handen: maak, zoals je nog nooit gemaakt hebt! En de magiër fluisterde ik in dat we hiermee nog meer impact bij nog meer ondernemers zouden maken. Het stelde ze gerust.

2. Ik schreef iedere versie als een eerbetoon aan de mensen die ik ken én herken in het archetype dat centraal stond. In gedachte hing ik hun foto's boven mijn bureau, en ik maakte verbinding met de liefde die ik voor ze voel.

Het werkte. Tot op de dag van vandaag gebruiken ondernemers de programma's die ik toen maakte. Het geeft ze helderheid.

Achter de schermen borrelt (natuurlijk) een nieuwe editie.
Maar eerst andere dingen 'afmaken. Zoals:

De grote KLOPT JE MERK? check

---

Ik ben Francien. Acht jaar geleden lanceerde ik de Native Brand methode. Een bijzondere reis volgde. Tot het einde van dit jaar deel ik 10 x acht dingen die ik tegenkwam, opdeed en meenam onderweg. Ik hoop dat het je meer inzicht geeft in jouw ondernemersreis.

1. De acht fasen waar ik doorheen ging ⬅️
2. De acht levenswijsheden die me op de been hielden
3. Acht mensen waar ik trots op ben
4. Acht inspiratiebronnen
5. De archetypen in acht type reisgenoten
6. Acht reden van klanten om te kiezen voor Een Merk Dat Klopt
7. Acht onmisbare tools voor mij als ondernemer
8. Acht dingen die ik ontdekte over ondernemen
9. De acht creaties waar ik het meest trots op ben
10. De acht mooiste complimenten die ik kreeg

Meer weten over mijn werk? Kijk gerust eens rond op de site.