Always remember that you are absolutely unique,just like anybody else.
just like anybody else.
Deze quote van antropoloog Margaret Mead beschrijft de essentie van ons werk.
Iedere ondernemer is uniek en op zijn (of haar) eigen manier aantrekkelijk. Dus waarom zou je proberen meer op een ander te lijken? Op zijn best word je dan de op één na beste. Terwijl er maar één iemand is die de beste JIJ kan zijn, en dat ben je zelf. Het is jouw unieke voordeel ten opzichte van alle anderen.
En toch laten de meeste ondernemers juist dat voordeel liggen. We zien het vaak. Te vaak. Ondernemers die - in hun werkwijze, hun marketing en hun aanbod - doen wat anderen doen. Ze doen en zeggen wat (ze denken dat) hoort, zonder zich af te vragen of dat wel klopt. Misschien klopt het, misschien ook niet. Die vraag niet beantwoorden, leidt tot gebaande paden, oppervlakkige merken, een heleboel gemiste impact. Om nog maar te zwijgen van dat voortdurende knagende gevoel dat er 'iets (nog) niet klopt' of 'er meer inzit'.
Het kan ook anders. Een merk creëren rondom wie je echt bent. Niet ‘wat hoort’ of ‘wat gegarandeerd succesvol is’ als uitgangspunt van je merk, maar jouw natuurlijke voorkeuren. Je onbewuste overtuigingen en impliciete beloften. Je vanzelfsprekendheden, je blinde vlek. Het geheim van je aantrekkingskracht zit in dat wat zó vanzelfsprekend voor je is, dat je het niet meer opmerkt.
In een merk dat klopt werk jij niet alleen met meer zingeving, flow, energie en creativiteit. Ook je ideale klanten voelen dat het klopt. Wat jij doet en zegt, raakt ze op een diep emotioneel niveau. Waardoor ze 'gewoon weten' dat jouw dienst of product precies is wat ze nú nodig hebben. Zonder dat ze weten waarom eigenlijk.