De Week van het Waarmaken

omdat na ontdekken wat klopt, waarmaken cruciaal is

Dit najaar was het zeven jaar geleden dat de eerste ondernemer deelnam aan het Native Brand programma. Velen volgden. In diepgaande 1:1 trajecten, intensieve groepsprogramma's of op basis van zelfstudie ontdekten én ontdekken zij wat klopt. Ben jij één van hen? Dat ben je hier op de goede plek.


Het Native Brand programma bracht of brengt helderheid, over wie je bent en wat je de wereld te brengen hebt. Die helderheid helpt je.

⭐️ Het maakt kleine én grote keuzes maken makkelijker.
⭐️ Het geeft richting, bij nieuwe stappen.
⭐️Het maakt de rode draad zichtbaar in alle verschillende dingen die je doet of leuk vindt.
⭐️ Het geeft vorm aan jouw unieke aanbod en eigen werkwijze.
⭐️ En het zorgt ervoor dat je met je verhaal moeiteloos je raakt. Moeiteloos omdat het klopt voor jou, raak omdat het klopt voor je ideale klant. Zo kun je opstaan als de visionair, thought leader en change maker die je altijd al was, en (nog meer) impact maken.

Daar is wel één ding voor nodig: waarmaken wat klopt.

Video Aspect Ratio: 16:9

Daarom is er de Week van het Waarmaken

Waarmaken kan op 1001 verschillende manieren. Maar wat je altijd nodig hebt is tijd en aandacht.Een liefdevolle duwtje in de rug. Momentum. Mensen om je heen, die je aan de hand nemen, naast je lopen en de goede vragen stellen. Inspiratie.

In het kader van de Waarachtige Winter* heb ik een cadeau voor jou. Komende winter start een nieuwe groep ondernemers hun ontdekkingsreis naar wat klopt. Samen sluiten de Waarachtige Winter af met de Week van het Waarmaken, van 10 tot en met 14 februari. Met vijf online masterclasses, van 9 tot 10.30 uur.


De vijf bijzondere masterclasses staan allemaal in het teken van... storytelling! Van de masterclasses worden opnames gemaakt, om later (nog eens) terug te kijken. Exclusief voor deelnemers, overigens.


Als (oud-)deelnemer kun je er ook bij zijn! En dat wil je vast. Want op de rol staan vijf wel heel bijzondere masterclasses. Ik ben dan ook helemaal blij dat verschillende oud-deelnemers zich al aanmeldden. Ben jij er ook bij?


De vijf masterclasses

Masterclass #1: antropologie van verhalen

De mens is een verhalenvertellend wezen. Het onderscheidt ons van de dieren, en we kunnen er niets aan doen. "We are, as a species, addicted to story. Even when the body goes to sleep, the mind stays up all night, telling itself stories.” (Jonathan Gottschall) De antropologie vertelt ons zinvolle dingen over de mens als homo fabulans. Als ondernemer breng je ook een verhaal in de wereld. Begrijpen hoe dit werkt, helpt je. Ik neem je mee in de wereld van verhalen, en laat je aan de hand van universele patronen en thema's ontdekken hoe jij jouw ideale klant moeiteloos raakt.

Deze masterclass vindt plaats op maandag 10 februari 2025, van 9.00 tot 10.30 uur. Meer informatie over praktische details ontvang je na aanmelding, in aanloop naar de Week van het Waarmaken.

Masterclass #2: leren van grote verhalenvertellers

Van de bijbel tot Star Wars, van Disney tot oude legendes. Elk goed verhaal kent in de basis eenzelfde opbouw. En dat is geen toeval! Verhalen hebben al sinds jaar dag een belangrijke functie in onze samenleving. Welk doel dient jouw verhaal? Wat wil jij teweegbrengen met je verhalen? In deze masterclass delen we grote verhalen, en onderzoeken we hoe ze als inspiratie kunnen dienen voor jouw kleine verhalen.

Deze masterclass vindt plaats op dinsdag 11 februari 2025, van 9.00 tot 10.30 uur. Meer informatie over praktische details ontvang je na aanmelding, in aanloop naar de Week van het Waarmaken.

Masterclass #3: de kracht van kleine anekdotes

Zo vaak slaan we onszelf lam met het idee dat we ons 'grote verhaal' duidelijk moeten hebben voordat we zichtbaar kunnen zijn. Maar wat nu als jouw grote verhaal er al lang is, en zich schuilhoudt in de vele kleine anekdotes die je met je meedraagt. In deze praktische masterclass halen we het net op. Wat zijn die anekdotes van jou? Waarm zijn ze de moeite van het vertellen waard? En wat vertellen ze jou (en anderen) over je grote verhaal: over jou, je merk en je belofte? Je hebt aan het einde gegarandeerd een bult aan contentideeën.

Deze masterclass vindt plaats op woensdag 12 februari 2025, van 9.00 tot 10.30 uur. Meer informatie over praktische details ontvang je na aanmelding, in aanloop naar de Week van het Waarmaken.

Masterclass #4: hoe schrijf je een boek?

Heb jij er weleens over nagedacht om je eigen boek te schrijven? Of een (animatie)film te maken over jouw visie, een video op te nemen waarin je jouw verhaal vertelt of je training te ontwikkelen volgens je eigen methode? Allemaal vereisen ze als eerste dat je diepgaand begrijpt wat je verhaal is. Maar er is meer. Want wat als je niet alleen stilstaat bij wat JIJ te vertellen hebt, maar ook naar wat de ontvanger te lezen, horen en zien? In deze masterclass neem ik je mee in de stappen die leidden tot Het Grote Boek voor Een Merk Dat Klopt.

Deze masterclass vindt plaats op donderdag 13 februari 2025, van 9.00 tot 10.30 uur. Meer informatie over praktische details ontvang je na aanmelding, in aanloop naar de Week van het Waarmaken.

Masterclass #5: flip the script (laat anderen jouw verhaal vertellen)

Natuurlijk vertel jij als ondernemer het verhaal van jouw merk. Van jouw visie voor de wereld. Toch ga je pas écht impact maken als ánderen (ook) jouw verhaal vertellen. Als ze het willen delen met anderen, omdat ze het jou en die anderen gunnen, of misschien wel omdat het ook hún verhaal is. In deze masterclass verkennen we de vraag: hoe zorg je ervoor dat anderen jouw verhaal vertellen? Durf jij de regie los te laten? En wat zeggen ze dan?

Deze masterclass vindt plaats op vrijdag 14 februari 2025, van 9.00 tot 10.30 uur. Meer informatie over praktische details ontvang je na aanmelding, in aanloop naar de Week van het Waarmaken.

Klaar om waar te maken?

Deze winter start een nieuwe lichting ondernemers met het Native Brand programma. Zij doen ook mee het de Week van het Waarmaken. Als oud-deelnemer kun jij ook meedoen!

Je betaalt dan 625 euro, in plaats van 1250 euro.