De winter

Het ultieme moment om te (her)ontdekken wat klopt.

Wat doe jij dit najaar en de komende winter? Word je overspoeld door je drukke werkagenda en privé verplichtingen, of vind je de tijd en ruimte om te genieten van een boswandeling, of bij het haardvuur te genieten van een lekkere kop thee? De winter is een tijd om naar binnen te keren. Voor reflectie.


Eén ding is zeker: de winter is het ultieme moment om te (her)ontdekken wat klopt voor jou.

Maak jij van deze winter een Waarachtige Winter?

Video Aspect Ratio: 16:9

Hoe vaak is het jou al overkomen? 

👇🏻

Dat je ergens diep vanbinnen voelde dat wat je doet en hoe je dat doet als ondernemer niet (meer) klopt? Je aanbod, je werkwijze, je marketing. Dat de woorden die je gebruikt om over je werk te vertellen de lading niet dekken? Of de klanten die je bedient niet meer de klanten zijn die je eigenlijk wilt raken?

Je nam je voor om binnenkort eens de tijd te nemen voor grote keuzes. Om het anders te gaan doen. Om überhaupt maar eens te ontdekken wat nu eigenlijk wél echt klopt. Maar deed het niet. Niet echt.


Het leven nam het van je over. Geen tijd, geen ruimte, niet het juiste moment. Een drukke agenda, kansen of klanten waar je écht geen nee tegen kon zeggen, privézaken die voorang kregen. Geloof me: je bent niet de enige. 


Maar het ding is... 


Ondernemen gaat natuurlijk over kansen grijpen. Maar elke ondernemersreis kent cruciale momenten. En de vraag is wat je op die momenten kiest te doen. Laat je het moment aan je voorbij gaan, of kies je ervoor om je tijd, geld en aandacht te besteden aan dat* wat nooit urgent maar altijd belangrijk is


*dingen zoals je visie, je verhaal, je aanbod en werkwijze (misschien zelfs je eigen concept of methode), je businessmodel, je belofte, je propositie, je marketing en onderzoek naar de wereld en belevingswereld van je ideale klant. Met andere woorden: je merk dus. 

Met de Waarachtige Winter maak ik het zo makkelijk mogelijk te maken voor jou om wél te kiezen voor wat klopt. Om te ontdekken wat dat voor jou betekent. En om dat waar te maken in je merk. 
En dat doe ik niet zonder reden... Drie maatschappelijke trends maken dat je JUIST NU die stap eigenlijk wel moet maken.

Alleen nog menselijke merken

Platform Innovatie Marketing kondigde het in 2021 al aan: er is in de toekomst alleen nog maar plek voor menselijke merken. Dat betekent dat alleen een goed product écht niet meer genoeg is. Wat het wél betekent? Dat jouw karakter meer mag doorschijnen in je merk.

Een eerlijk, echt verhaal

Juist in tijden van Photoshop, fake news en de razendsnelle opkomst van AI, verlangen we naar echtheid. We willen zien, horen en voelen (MERKen dus) dat we jou kunnen vertrouwen. We willen ons identiferen met jou en herkennen in je verhaal. We willen voelen dat het klopt.

Nieuwe leiders, creating tribes

We leven in een tijd waarin we ontdekken dat oude denkbeelden en werkwijzen niet meer kloppen. We zoeken nieuwe leiders, en dat kun jij zijn. Seth Godin: "Marketing richt zich niet meer op de massa, maar op het creëren van nieuwe tribes rond een visie voor de wereld."

Het is tijd dus om te stoppen met wegkijken. Om te ontdekken wat klopt voor jou. En dat waar te maken.


Niet langer:
 🥺 een onherkenbaar en onopvallend merk dat niet te onderscheiden is van anderen
 😶 dertien in een dozijn communicatie die je juiste klanten niet raakt, omdat je de juiste woorden niet hebt
😨 gewoon maar wat doen, en de hele tijd bang zijn dat je het fout doet
😕 dingen doen waar je eigenlijk niet achter staat, omdat je niet weet hoe dan wel
🥱 gebrek aan focus, energie en zin
🫣 terughoudendheid, onzichtbaarheid
😳 twijfel, onzekerheid en gebrek aan zelfvertrouwen
😡 en eigenlijk onderhuids de hele tijd het gevoel dat het niet klopt

These slides will be slide-able on the live version of your page!
Mijn eigen taal
“Niet meer onzeker zijn in gesprek met anderen. Niet meer zonder woorden zitten om te vertellen wie ik ben en waarvan ik ben. Het Native Brand programma heeft mij mijn eigen taal gegeven.”
- Christianne
Ms. Nameless
Add Your Stars
Geen vragen meer

“Ik zie het nog steeds bij collega’s. Dat ze aan het ondernemen zijn zonder antwoord te hebben op de grote vragen. Wij hebben die vragen niet meer. We weten wie we zijn, wat we onze klanten brengen én hoe we dat doen op een manier die klopt voor ons en onze klanten. Het maakt alle verschil.”

- Sam en Cees

Ms. Nameless
Add Your Stars
Essentie

“Het Native Brand programma heeft mij weer teruggebracht naar mijn essentie. Francien zorgt ervoor dat haar klanten ‘doen wat klopt’. Branding is duidelijk zoveel meer dan een logo of kleurtjes. Het werkt door in mijn hele 'zijn'. Een aanrader voor iedere ondernemer.”

- Debbie

Ms. Nameless
Add Your Stars

Kijk. Als ondernemer ben je veel meer dan professional in je vakgebied. Je bent ook de zielgever van je merk. Visionair misschien, of zelfs thought leader of change maker. Jouw karakter, wereldbeeld, visie, waarden en verhaal bepalen - als het goed is - je aanbod, je werkwijze, je ideale klant én de manier waarop je zichtbaar bent. 


Maar wie ben je? Wat is nu eigenlijk jouw unieke verhaal?
Hoe vertel je dat op een manier die moeiteloos raakt. 

Moeiteloos omdat het klopt voor jou. Raak omdat het klopt voor je klant.


Het mooie is: alle antwoorden zijn er al. Ze zitten al in jou. Ze zitten verborgen in dat wat zo vanzelfsprekend voor jou is dat je het niet opmerkt. Midden in je blinde vlek.


Het enige dat je nodig hebt is een manier om de antwoorden er ook uit te krijgen. 


En die heb ik voor je. 

In 2017 was ik met mijn nog jonge gezin in het Zwarte Woud. Als de kinderen sliepen, daagde ik mezelf als ondernemer uit om antwoord te vinden op de 'grote vragen'. Ik verlangde naar helderheid. Naar een antwoord op de vraag wat ik de wereld te brengen heb. Te lang liep ik rond met het gevoel dat ik mijn potentie niet benutte en impact miste. Met het gevoel dat het niet klopte, ook al had ik daar die woorden toen nog niet voor. Ik zegde er begin dat jaar een grote opdracht voor op. Ik wilde niet niet langer doen wat niet klopte. Maar wat dan wel?


Tegen een vriendin zei ik in die tijd: "Ik weet zeker dat er iets is dat ik de wereld te brengen heb. Iets dat echt van mij is. Ik heb de hele tijd het gevoel dat het om mee heen zoemt. Maar steeds als ik het probeer te pakken, vliegt het bij me weg. Ik word er gek van!"


Tijdens die avonden bij het haardvuur vond ik de sleutel naar helderheid. Ik ontdekte wat klopt voor mij. En ik maakte het waar: de Native Brand methode werd geboren. Met het zorgvuldig opgebouwde Native Brand programma hielp ik sindsdien honderden andere ondernemers ook ontdekken én waarmaken wat klopt voor hen.

 

Deze winter neem ik ook jou mee op reis naar de wereld en belevingswereld van je dominante archetype(n). Ik laat je in het Native Brand programma door hun bril naar jezelf kijken. Jij vindt herkenning, en vooral helderheid. Je eigen verhaal, je eigen taal. Moeiteloos raak.

De opbouw van het Native Brand programma

De twaalf stappen (of: weken) van het Native Brand programma vallen onder vijf pijlers: 


Identiteit (het karakter van je merk)
Week 1: introductie in je archetype

Week 2: jij bent meer dan een archetype

Week 3: je wereldbeeld

Week 4: the downside


Jouw merk in de wereld (positionering en belofte)

Week 5: vol inspiratie

Week 6: je ideale klant en maatschappelijke trends


Taal die klopt

Week 7: je woorden

 Week 8: de kracht van verhalen (storytelling)

Week 9: content geeft inhoud


Je merk in beeld

Week 10: beeld dat klopt


Alignement: Een Merk Dat Klopt

Week 11: zichtbaar zijn op een manier die klopt (marketing)

Week 12: je business decisions

Tijdens de Waarachtige Winter krijg je:

1. Native Brand programma (zelfstudie)

Een jaar lang toegang tot het (online) zelfstudieprogramma, waarin ik je meeneem in de wereld van jouw DRIE dominante archetypen. In dit zorgvuldig opgebouwde programma ontdek jij hoe ze jouw merk karakter geven en ervoor zorgen dat je moeiteloos raakt.

Reken erop dat je 1 - 1,5 uur bezig bent per thema. Er zijn twaalf thema's in het programma. Het tempo bepaal je zelf. Je hebt er tenslotte een jaar de tijd voor.

2. Tribe van Een Merk Dat Klopt

Een jaar lang toegang tot de (online) tribe van Een Merk Dat Klopt. Omring je met ondernemers en leiders die net als jij ontdekken en waarmaken wat klopt. Deelnemers van de Zinvolle Zomer ontmoeten elkaar in een besloten groep, voor onderlinge uitwisseling.

3.Wintermijmeringen

Tijdens de kerstvakantie krijg je elke dag een prikkelende stelling of vraag: vragen die ik ook steevast stel aan de ondernemers waar ik 1:1 mee werk. Deze Wintermijmeringen geven je food for thought, op weg naar helderheid in je merk.

4. De Week van het Waarmaken

Van 10 t/m 14 februari maken we samen de beweging van ontdekken naar waarmaken wat klopt. Ik help ik je met een aantal experts in vijf online masterclasses. De Week van het Waarmaken is exclusief voor deelnemers, met replays voor als je er niet live bij kunt zijn.


Let op: de online masterclasses vinden plaats in de ochtenden van 9.00-10.30 uur. Meer over de Week van het Waarmaken lees je hier.

5. Het Grote Boek voor Een Merk Dat Klopt

Na je aanmelding ploft een lekker dik Winterpakket op je deurmat. Daarin natuurlijk ook Het Grote Boek voor Een Merk Dat Klopt. Laat je in 384 pagina's meevoeren door het gedachtegoed van Een Merk Dat Klopt. Ontdek waarom het juist nu zo belangrijk is om te kiezen voor wat klopt en reis door de wereld van álle twaalf de archetypen. Heb je het boek al? Hou je er eentje netjes voor op de koffietafel. Of maak er een andere ondernemer blij mee.

6. Anders Kijken op weg naar Een Merk Dat Klopt

Het Grote Boek voor Een Merk Dat Klopt bestaat uit drie delen. Het eerste deel verscheen ook in een handzaam boek van 128 pagina's. Deze laagdrempelige kennismaking met het gedachtegoed van Een Merk Dat Klopt, kun je cadeau geven aan een ondernemer uit je netwerk.

7. Food for Thought Notebook

Speciaal voor de Waarachtige Winter liet ik een grote stapel luxe blanco boeken maken. Food for Thought noem ik ze, omdat ze ruimte bieden voor alle gedachten en inzichten die je deze zomer opdoet. Ik beloof je dat dat er heel wat zijn!

8. Twaalf (arche)typische recepten voor (hart)verwarmende dranken

Ik zie je al helemaal zitten. Met dikke sokken op de bank onder een dekentje, of lekker voor het haardvuur.  Laptop of tablet voor je neus, notebook op tafel. En natuurlijk een heerlijke hartverwarmende drank om je van de nodige inspiratie te voorzien. Speciaal voor de Waarachtige Winter maakte ik een set receptenkaarten, met twaalf (arche)typische warme dranken. Welke klopt voor jou?

Ik zei het je al. Met de Waarachtige Winter doe ik er alles aan om ervoor te zorgen ontdekt en waarmaakt wat klopt. Alle onderdelen van het Waarachtige Winterpakket samen hebben een waarde van bijna vierduizend euro. En jij betaalt nog niet de helft. 


Voor 12 x 167 euro (1999 euro) ben je erbij. Kies je ervoor om in één keer te betalen? Dan krijg je nog eens 200 euro extra korting. Je betaalt dan dus 1799 euro. Gewoon, omdat dat klopt voor mij.

Video Aspect Ratio: 16:9

7 redenen

om van deze winter een Waarachtige Winter te maken

Het juiste moment

"Ik zou willen dat ik jouw programma veel eerder had doorlopen," zegt Leyla op LinkedIn. "Ondernemen is makkelijker als je weet wie je bent en daar de kracht van begrijpt." Heel eerlijk? Ook de tijdgeest en trends maken dat je niet achter wilt blijven en NU wilt investeren in Een Merk Dat Klopt. En dan is de zomer natuurlijk ook nog eens het ideale moment.

Helderheid en duidelijkheid

Iedere ondernemer heeft in het Native Brand programma zijn of haar 'moment of clarity'. Het moment waarop alle puzzelstukjes op zijn plek vallen. Als je écht begrijpt wat jouw rol, waarde en betekenis is in de wereld en het leven van je klanten en waarom zij juist voor jou kiezen, hoeft niet meer te twijfelen en zijn de juiste keuzes duidelijk.

Jezelf serieus nemen als ondernemer

Grote dromen worden verwezenlijkt door degenen die bereid zijn om groots te denken én doen. Door de mensen die een sprong durven te wagen. Die bereid zijn nu te zoeken, vanuit de overtuiging dat ze gaan vinden. Dit gaat over jouw groei en ontwikkeling, over jouw leiderschap. Deze winter doe ik een beroep op jouw lef om te kiezen voor wat klopt.

Jij bepaalt

Je krijgt een jaar lang toegang tot het Native Brand programma (en de replays van de Week van het Waarmaken). Dat betekent dat je - ook voor en na de winter - je eigen tempo bepaalt. Omdat het programma online beschikbaar is en je het op zelfstudiebasis kunt doorlopen, werk je waar en wanneer je wilt aan jouw kloppende merk. Jij bepaalt, en dat is wel zo fijn. 

Zelf, maar niet alleen

Je hebt met het Native Brand programma niemand nodig om te ontdekken wat klopt en dat waar te maken. Als ondernemer neem je de belangrijke besluiten toch al zonder anderen. Maar dat je het zelf kunt, wil nog niet zeggen dat je het ook alleen moet doen. In de Waarachtige Winter maken we gebruik van de kracht van communityleren, uitwisseling en accountability.

Ontdekken én waarmaken

Nog niet eerder in de geschiedenis van zeven jaar Native Branding en Een Merk Dat Klopt was er een totaalprogramma gericht op ontdekken én waarmaken. Door de combinatie van het Native Brand programma (gericht op ontdekken) en de Week van het Waarmaken zorgen we ervoor dat je al je inzichten meteen vertaalt naar een duidelijk plan met concrete acties.

Heel veel waar voor je geld

Ik doe iets wat ik niet eerder deed: ik verlaag de prijs van het Native Brand programma, speciaal voor de Waarachtige Winter. De Waarachtige Winter kost 1999 euro. Voor 12 x 167 euro krijg je dus een bak vol extra kennis, inspiratie, een plek om onderling uit te wisselen én een hele week om ervoor te zorgen dat je jouw kloppende merk waarmaakt. Betaal je in één keer? Dan krijg je nog eens 200 euro korting. Dan doe je dus mee voor 1799 euro. Gewoon, omdat dat klopt voor mij.

“Er zijn zoveel mogelijkheden om jezelf en je merk te laten zien. De woorden en beelden die je gebruikt, maar zeker ook je werkwijze, hoe je je merk positioneert en de belofte die je doet. Francien heeft vanuit de archetypen een rijke voorselectie gemaakt, en juist de beperking van keuzes was enorm bevrijdend. Ik herken me zó in het archetype magiër dat kiezen voor wat klopt niet moeilijk meer is.”

- Jacobien

De vraag is: wat doe jij?

Maak jij van deze winter een Waarachtige Winter?

Kies je toch liever voor enkel het zelfstudieprogramma?


Tijdens de Waarachtige Winter betaal je voor een jaar toegang tot het programma slechts 99 euro per maand. Daarvoor krijg je bovendien niet één maar drie archetypen om uit te diepen.