Maak jij van deze winter een Waarachtige Winter?
De winter
Maak jij van deze winter een Waarachtige Winter?
Hoe vaak is het jou al overkomen?
👇🏻
Dat je ergens diep vanbinnen voelde dat wat je doet en hoe je dat doet als ondernemer niet (meer) klopt? Je aanbod, je werkwijze, je marketing. Dat de woorden die je gebruikt om over je werk te vertellen de lading niet dekken? Of de klanten die je bedient niet meer de klanten zijn die je eigenlijk wilt raken?
Je nam je voor om binnenkort eens de tijd te nemen voor grote keuzes. Om het anders te gaan doen. Om überhaupt maar eens te ontdekken wat nu eigenlijk wél echt klopt. Maar deed het niet. Niet echt.
Het leven nam het van je over. Geen tijd, geen ruimte, niet het juiste moment. Een volle agenda, kansen of klanten waar je écht geen nee tegen kon zeggen, privézaken die voorrang kregen. Of misschien een te grote focus op het resultaat, waardoor je niet écht de ruimte nam. Geloof me: je bent niet de enige.
Maar het ding is...
Ondernemen gaat natuurlijk over kansen grijpen. Maar elke ondernemersreis kent cruciale momenten. En de vraag is wat je op die momenten kiest te doen. Laat je het moment aan je voorbij gaan, of kies je ervoor om je tijd, geld en aandacht te besteden aan dat* wat nooit urgent maar altijd belangrijk is.
*dingen zoals je visie, je verhaal, je aanbod en werkwijze (misschien zelfs je eigen concept of methode), je businessmodel, je belofte, je propositie, je marketing en onderzoek naar de wereld en belevingswereld van je ideale klant. Met andere woorden: je merk dus.
Platform Innovatie Marketing kondigde het in 2021 al aan: er is in de toekomst alleen nog maar plek voor menselijke merken. Dat betekent dat alleen een goed product écht niet meer genoeg is. Wat het wél betekent? Dat jouw karakter meer mag doorschijnen in je merk.
Een eerlijk, echt verhaal
Juist in tijden van Photoshop, fake news en de razendsnelle opkomst van AI, verlangen we naar echtheid. We willen zien, horen en voelen (MERKen dus) dat we jou kunnen vertrouwen. We willen ons identiferen met jou en herkennen in je verhaal. We willen voelen dat het klopt.
Nieuwe leiders, creating tribes
Het is tijd dus om te stoppen met wegkijken. Om te ontdekken wat klopt voor jou. En dat waar te maken.
Niet langer:
🥺 een onherkenbaar en onopvallend merk dat niet te onderscheiden is van anderen
😶 dertien in een dozijn communicatie die je juiste klanten niet raakt, omdat je de juiste woorden niet hebt
😨 gewoon maar wat doen, en de hele tijd bang zijn dat je het fout doet
😕 dingen doen waar je eigenlijk niet achter staat, omdat je niet weet hoe dan wel
🥱 gebrek aan focus, energie en zin
🫣 terughoudendheid, onzichtbaarheid
😳 twijfel, onzekerheid en gebrek aan zelfvertrouwen
😡 en eigenlijk onderhuids de hele tijd het gevoel dat het niet klopt
Kijk. Als ondernemer ben je veel meer dan professional in je vakgebied. Je bent ook de zielgever van je merk. Visionair misschien, of zelfs thought leader of change maker. Jouw karakter, wereldbeeld, visie, waarden en verhaal bepalen - als het goed is - je aanbod, je werkwijze, je ideale klant én de manier waarop je zichtbaar bent.
Maar wie ben je? Wat is nu eigenlijk jouw unieke verhaal?
Hoe vertel je dat op een manier die moeiteloos raakt.
Moeiteloos omdat het klopt voor jou. Raak omdat het klopt voor je klant.
Het mooie is: alle antwoorden zijn er al. Ze zitten al in jou. Ze zitten verborgen in dat wat zo vanzelfsprekend voor jou is dat je het niet opmerkt. Midden in je blinde vlek.
Het enige dat je nodig hebt is een manier om de antwoorden er ook uit te krijgen.
En die heb ik voor je.
In 2017 was ik met mijn nog jonge gezin in het Zwarte Woud. Als de kinderen sliepen, daagde ik mezelf als ondernemer uit om antwoord te vinden op de 'grote vragen'. Ik verlangde naar helderheid. Naar een antwoord op de vraag wat ik de wereld te brengen heb. Te lang liep ik rond met het gevoel dat ik mijn potentie niet benutte en impact miste. Met het gevoel dat het niet klopte, ook al had ik daar die woorden toen nog niet voor. Ik zegde er begin dat jaar een grote opdracht voor op. Ik wilde niet niet langer doen wat niet klopte. Maar wat dan wel?
Tegen een vriendin zei ik in die tijd: "Ik weet zeker dat er iets is dat ik de wereld te brengen heb. Iets dat echt van mij is. Ik heb de hele tijd het gevoel dat het om mee heen zoemt. Maar steeds als ik het probeer te pakken, vliegt het bij me weg. Ik word er gek van!"
Tijdens die avonden bij het haardvuur vond ik de sleutel naar helderheid. Ik ontdekte wat klopt voor mij. En ik maakte het waar: de Native Brand methode werd geboren. Met het zorgvuldig opgebouwde Native Brand programma hielp ik sindsdien honderden andere ondernemers ook ontdekken én waarmaken wat klopt voor hen.
Deze winter neem ik ook jou mee op reis naar de wereld en belevingswereld van je dominante archetype(n). Ik laat je in het Native Brand programma door hun bril naar jezelf kijken. Jij vindt herkenning, en vooral helderheid. Je eigen verhaal, je eigen taal. Moeiteloos raak.
De opbouw van het Native Brand programma
De twaalf stappen (of: weken) van het Native Brand programma vallen onder vijf pijlers:
Identiteit (het karakter van je merk)
Week 1: introductie in je archetype
Week 2: jij bent meer dan een archetype
Week 3: je wereldbeeld
Week 4: the downside
Jouw merk in de wereld (positionering en belofte)
Week 5: vol inspiratie
Week 6: je ideale klant en maatschappelijke trends
Taal die klopt
Week 7: je woorden
Week 8: de kracht van verhalen (storytelling)
Week 9: content geeft inhoud
Je merk in beeld
Week 10: beeld dat klopt
Alignement: Een Merk Dat Klopt
Week 11: zichtbaar zijn op een manier die klopt (marketing)
Week 12: je business decisions
Let op: de online masterclasses vinden plaats in de ochtenden van 9.00-10.30 uur. Meer over de Week van het Waarmaken lees je hier.
Ik zei het je al. Met de Waarachtige Winter doe ik er alles aan om ervoor te zorgen ontdekt en waarmaakt wat klopt. Alle onderdelen van het Waarachtige Winterpakket samen hebben een waarde van bijna vierduizend euro. En jij betaalt nog niet de helft.
Voor 12 x 167 euro (1999 euro) ben je erbij. Kies je ervoor om in één keer te betalen? Dan krijg je nog eens 200 euro extra korting. Je betaalt dan dus 1799 euro. Gewoon, omdat dat klopt voor mij.
"Ik zou willen dat ik jouw programma veel eerder had doorlopen," zegt Leyla op LinkedIn. "Ondernemen is makkelijker als je weet wie je bent en daar de kracht van begrijpt." Heel eerlijk? Ook de tijdgeest en trends maken dat je niet achter wilt blijven en NU wilt investeren in Een Merk Dat Klopt. En dan is de winter natuurlijk ook nog eens het ideale moment.
Jezelf serieus nemen als ondernemer
Jij bepaalt
Je krijgt een jaar lang toegang tot het Native Brand programma (en de replays van de Week van het Waarmaken). Dat betekent dat je - ook voor en na de winter - je eigen tempo bepaalt. Omdat het programma online beschikbaar is en je het op zelfstudiebasis kunt doorlopen, werk je waar en wanneer je wilt aan jouw kloppende merk. Jij bepaalt, en dat is wel zo fijn.
Nog niet eerder in de geschiedenis van zeven jaar Native Branding en Een Merk Dat Klopt was er een totaalprogramma gericht op ontdekken én waarmaken. Door de combinatie van het Native Brand programma (gericht op ontdekken) en de Week van het Waarmaken zorgen we ervoor dat je al je inzichten meteen vertaalt naar een duidelijk plan met concrete acties.
Ik doe iets wat ik niet eerder deed: ik verlaag de prijs van het Native Brand programma, speciaal voor de Waarachtige Winter. De Waarachtige Winter kost 1999 euro. Voor 12 x 167 euro krijg je dus een bak vol extra kennis, inspiratie, een plek om onderling uit te wisselen én een hele week om ervoor te zorgen dat je jouw kloppende merk waarmaakt. Betaal je in één keer? Dan krijg je nog eens 200 euro korting. Dan doe je dus mee voor 1799 euro. Gewoon, omdat dat klopt voor mij.
“Er zijn zoveel mogelijkheden om jezelf en je merk te laten zien. De woorden en beelden die je gebruikt, maar zeker ook je werkwijze, hoe je je merk positioneert en de belofte die je doet. Francien heeft vanuit de archetypen een rijke voorselectie gemaakt, en juist de beperking van keuzes was enorm bevrijdend. Ik herken me zó in het archetype magiër dat kiezen voor wat klopt niet moeilijk meer is.”