De winter

Het ultieme moment om te (her)ontdekken wat klopt.

Wat doe jij dit najaar en de komende winter? Vind jij de tijd en ruimte om een boswandeling te maken, of bij het haardvuur te genieten van een lekkere kop thee? De winter is een tijd om naar binnen te keren. Voor reflectie.


De winter is het ultieme moment om te (her)ontdekken wat klopt voor jou.

Maak jij van deze winter een Waarachtige Winter?

Video Aspect Ratio: 16:9

In iedere ondernemersloopbaan zijn er 'pivotal moments': belangrijke keuzemomenten. Dat kan een groot besluit zijn, waardoor alles verandert. Of een kleine verandering die je, vooral achteraf bekeken, de juiste richting op stuurde.

Soms worden deze momenten ingeleid door iets dat ontbreekt, schuurt of wringt. Een angst, een zorg, een gemis. Het zou strategisch slim zijn, om jouw pijn te benadrukken. Maar ik draai het graag om. Want onder al die negatieve dingen, ligt altijd iets positiefs. Een verlangen. Naar meer, beter of anders. Naar echt. Naar helemaal van jou. Een verlangen naar wat klopt.

Wat je nodig hebt, is helderheid. Het antwoord op de vraag wie jij bent, wat je de wereld te brengen hebt, en wat klopt voor jou.
Het is tijd om dat te (her)ontdekken, en waar te maken. Het is tijd voor de Waarachtige Winter. 

Het mooie is: alle antwoorden zijn er al. Ze zitten al in jou. Ze zitten verborgen in dat wat zo vanzelfsprekend voor jou is dat je het niet opmerkt. Midden in je blinde vlek. 


Het enige dat je nodig hebt is een manier om de antwoorden er ook uit te krijgen. 

En die heb ik voor je. 


Het is het Native Brand programma, waarmee sinds 2017 al honderden ondernemers ontdekten wat klopt.
En de Week van het Waarmaken, vijf masterclasses waarin je wat je ontdekt omzet in een concrete actie en plannen.

Samen vormen zij - met nog een paar extra's - de Waarachtige Winter.

De Waarachtige Winter is:

1. Native Brand programma (zelfstudie)

Een jaar lang toegang tot het (online) zelfstudieprogramma, waarin ik je meeneem in de wereld van jouw DRIE dominante archetypen. In dit zorgvuldig opgebouwde programma ontdek jij hoe ze jouw merk karakter geven en ervoor zorgen dat je moeiteloos raakt. Ter waarde van 999 euro.

Reken erop dat je 1 - 1,5 uur bezig bent per thema. Er zijn twaalf thema's in het programma. Het tempo bepaal je zelf. Je hebt er tenslotte een jaar de tijd voor. 

2. Zelf, maar niet alleen

Een jaar lang toegang tot de (online) tribe van Een Merk Dat Klopt. Omring je met ondernemers en leiders die net als jij ontdekken en waarmaken wat klopt. Deelnemers van de Waarachtige Winter ontmoeten elkaar in een besloten groep, voor onderlinge uitwisseling. Gratis voor deelnemers, maar onbetaalbaar. 

3. De Week van het Waarmaken

Van 2 t/m 6  maart 2026 maken we samen de beweging van ontdekken naar waarmaken wat klopt. Ik help ik je in vijf online masterclasses. De Week van het Waarmaken is exclusief voor deelnemers, met replays voor als je er niet live bij kunt zijn. Ter waarde van 999 euro. 


Let op: de online masterclasses vinden plaats in de ochtenden van 9.00-10.30 uur.

4. Mogelijkheid tot 1:1 begeleiding

Deelnemers aan de Waarachtige Winter kunnen aanvullend een 1:1 Clarity Coffee boeken, voor de speciale prijs van 295 euro (in plaats van 495 euro). Een Clarity Coffee is een diepgaand gesprek van twee uur waarin ik - onder het genot van een lekkere kop koffie (of thee) - je op een andere manier naar jezelf, je werk en je merk laat kijken. Je merkt op wat wat zo gewoon is dat het je het niet (meer) opmerkt. Het leidt gegarandeerd tot meer helderheid in je merk!

Ik zei het je al. Met de Waarachtige Winter doe ik er alles aan om ervoor te zorgen ontdekt en waarmaakt wat klopt. Alle onderdelen van het Waarachtige Winterpakket samen hebben een waarde van bijna 2200 euro


Voor 1699 (of 12 x 149 euro) ben je erbij. 

These slides will be slide-able on the live version of your page!
Mijn eigen taal
“Niet meer onzeker zijn in gesprek met anderen. Niet meer zonder woorden zitten om te vertellen wie ik ben en waarvan ik ben. Het Native Brand programma heeft mij mijn eigen taal gegeven.”
- Christianne
Ms. Nameless
Add Your Stars
Geen vragen meer

“Ik zie het nog steeds bij collega’s. Dat ze aan het ondernemen zijn zonder antwoord te hebben op de grote vragen. Wij hebben die vragen niet meer. We weten wie we zijn, wat we onze klanten brengen én hoe we dat doen op een manier die klopt voor ons en onze klanten. Het maakt alle verschil.”

- Sam en Cees

Ms. Nameless
Add Your Stars
Essentie

“Het Native Brand programma heeft mij weer teruggebracht naar mijn essentie. Francien zorgt ervoor dat haar klanten ‘doen wat klopt’. Branding is duidelijk zoveel meer dan een logo of kleurtjes. Het werkt door in mijn hele 'zijn'. Een aanrader voor iedere ondernemer.”

- Debbie

Ms. Nameless
Add Your Stars

Als ondernemer ben je veel meer dan professional in je vakgebied. Je bent ook de zielgever van je merk. Visionair misschien, of zelfs thought leader of change maker. Jouw karakter, wereldbeeld, visie, waarden en verhaal bepalen - als het goed is - je aanbod, je werkwijze, je ideale klant én de manier waarop je zichtbaar bent. 


Maar wie ben je? Wat is nu eigenlijk jouw unieke verhaal?
Hoe vertel je dat op een manier die moeiteloos raakt. 

Moeiteloos omdat het klopt voor jou. Raak omdat het klopt voor je ideale klant.


Video Aspect Ratio: 16:9

6 redenen

om van deze winter een Waarachtige Winter te maken

Het juiste moment

"Ik zou willen dat ik jouw programma veel eerder had doorlopen," zegt Leyla op LinkedIn. "Ondernemen is makkelijker als je weet wie je bent en daar de kracht van begrijpt." Heel eerlijk? Ook de tijdgeest en trends maken dat je niet achter wilt blijven en NU wilt investeren in Een Merk Dat Klopt. En dan is de winter natuurlijk ook nog eens het ideale moment.

Helderheid en duidelijkheid

Iedere ondernemer heeft in het Native Brand programma zijn of haar 'moment of clarity'. Het moment waarop alle puzzelstukjes op zijn plek vallen. Als je écht begrijpt wat jouw rol, waarde en betekenis is in de wereld en het leven van je klanten en waarom zij juist voor jou kiezen, hoeft niet meer te twijfelen en zijn de juiste keuzes duidelijk.

Jezelf serieus nemen als ondernemer

Grote dromen worden verwezenlijkt door degenen die bereid zijn om groots te denken én doen. Door de mensen die een sprong durven te wagen. Die bereid zijn nu te zoeken, vanuit de overtuiging dat ze gaan vinden. Dit gaat over jouw groei en ontwikkeling, over jouw leiderschap. Deze winter doe ik een beroep op jouw lef om te kiezen voor wat klopt.

Jij bepaalt

Je krijgt een jaar lang toegang tot het Native Brand programma (en de replays van de Week van het Waarmaken). Dat betekent dat je - ook voor en na de winter - je eigen tempo bepaalt. Omdat het programma online beschikbaar is en je het op zelfstudiebasis kunt doorlopen, werk je waar en wanneer je wilt aan jouw kloppende merk. Jij bepaalt, en dat is wel zo fijn. 

Zelf, maar niet alleen

Je hebt met het Native Brand programma niemand nodig om te ontdekken wat klopt en dat waar te maken. Als ondernemer neem je de belangrijke besluiten toch al zonder anderen. Maar dat je het zelf kunt, wil nog niet zeggen dat je het ook alleen moet doen. In de Waarachtige Winter maken we gebruik van de kracht van communityleren, uitwisseling en accountability.

Ontdekken én waarmaken

De Waarachtige Winter is een totaalprogramma gericht op ontdekken én waarmaken. Door de combinatie van het Native Brand programma (gericht op ontdekken) en de Week van het Waarmaken zorgen we ervoor dat je al je inzichten meteen vertaalt naar een duidelijk plan met concrete acties

“Er zijn zoveel mogelijkheden om jezelf en je merk te laten zien. De woorden en beelden die je gebruikt, maar zeker ook je werkwijze, hoe je je merk positioneert en de belofte die je doet. Francien heeft vanuit de archetypen een rijke voorselectie gemaakt, en juist de beperking van keuzes was enorm bevrijdend. Ik herken me zó in het archetype magiër dat kiezen voor wat klopt niet moeilijk meer is.”

- Jacobien

De vraag is: wat doe jij?

Maak jij van deze winter een Waarachtige Winter?

In 2017 was ik met mijn nog jonge gezin in het Zwarte Woud. Als de kinderen sliepen, daagde ik mezelf als ondernemer uit om antwoord te vinden op de 'grote vragen'. Ik verlangde naar helderheid. Naar een antwoord op de vraag wat ik de wereld te brengen heb. Te lang liep ik rond met het gevoel dat ik mijn potentie niet benutte en impact miste. Met het gevoel dat het niet klopte, ook al had ik daar die woorden toen nog niet voor. Ik zegde er begin dat jaar een grote opdracht voor op. Ik wilde niet niet langer doen wat niet klopte. Maar wat dan wel?


Tegen een vriendin zei ik in die tijd: "Ik weet zeker dat er iets is dat ik de wereld te brengen heb. Iets dat echt van mij is. Ik heb de hele tijd het gevoel dat het om mee heen zoemt. Maar steeds als ik het probeer te pakken, vliegt het bij me weg. Ik word er gek van!"


Tijdens die avonden bij het haardvuur vond ik de sleutel naar helderheid. Ik ontdekte wat klopt voor mij. En ik maakte het waar: de Native Brand methode werd geboren. Met het zorgvuldig opgebouwde Native Brand programma hielp ik sindsdien honderden andere ondernemers ook ontdekken én waarmaken wat klopt voor hen.

 

Deze winter neem ik ook jou mee op reis naar de wereld en belevingswereld van je dominante archetype(n). Ik laat je in het Native Brand programma door hun bril naar jezelf kijken. Jij vindt herkenning, en vooral helderheid. Je eigen verhaal, je eigen taal. Moeiteloos raak.

De opbouw van het Native Brand programma

De twaalf stappen (of: weken) van het Native Brand programma vallen onder vijf pijlers: 


Identiteit (het karakter van je merk)
Week 1: introductie in je archetype

Week 2: jij bent meer dan een archetype

Week 3: je wereldbeeld

Week 4: the downside


Jouw merk in de wereld (positionering en belofte)

Week 5: vol inspiratie

Week 6: je ideale klant en maatschappelijke trends


Taal die klopt

Week 7: je woorden

 Week 8: de kracht van verhalen (storytelling)

Week 9: content geeft inhoud


Je merk in beeld

Week 10: beeld dat klopt


Alignement: Een Merk Dat Klopt

Week 11: zichtbaar zijn op een manier die klopt (marketing)

Week 12: je business decisions